PC

Steam uveo drastične promene u sistem recenzija

Valve je odlučio da stane na rep studijima koji potkupljuju igrače za pozitivne recenzije na Steamu ali je time napravio još veći problem svima ostalima.

U svojoj želji da poprave sistem recenzija i uklone lažne pozitivne ocene koje su neki developeri davali svojim igrama, Steam je odlučio da se u ukupan rezultat igre (da li će pisati very positive, mixed i slično) ne računaju ocene i recenzije igrača koji igru nisu kupili direktno na Steamu. Dakle, ako ste recimo otišli u prodavnicu i kupili najnoviju igru, aktivirali je na Steamu i dali ocenu – ta ocena se ne važi! Ili ako ste igru kupili na sajtovima poput Humble, Bundlestars, Amazon… Dokle god kupovina nije obavljena direktno na Steamu, vaše mišljenje o igri se neće računati.

Zato je uvedeno novo filtriranje na strani svake igre kada pregledate Reviews sekciju, pa ćete moći da izlistate recenzije koje su ostavili kupci Steam verzije, ključa ili svi. Ranije, Steam je počeo uz svaku igru da prikazuje dve ocene – jednu izračunatu od svih recenzija te igre ikada i drugu sa ocenama od poslednjih mesec dana. Možete pregledati samo pozitivne ili samo negativne ocene, kao i ugasiti recenzije koje nisu u vašem odabranom jeziku (nažalost, i dalje bez srpskog).

Promene su dovele do reakcija nekoliko studija pa su tako autori potezne strategije Chaos Reborn napomenuli da je veliki broj kupaca te igre podržao istu putem Kickstartera i sada će njihovo mišljenje biti nevalidno, ali da je dobro što Valve pokušava da nađe rešenje problema nerealnih ocena igara koje to ne zaslužuju, bilo da je pozitivno ili negativno. Sličnog su mišljenja i drugi indie developeri i opšte je mišljenje da je lako manipulisati sistem ili zbuniti kupca u vremenu kada se igre stalno menjaju i verzija od pre godinu dana i od pre nedelju dana mogu da se drastično razlikuju po sadržaju i kvalitetu. Veliki broj recenzija koje se viđaju na Steam stranama potpadaju pod probleme za tehničku podršku jer nikada korisnicima nije bilo konkretno traženo da recenzija mora da bude upravo to.

Jasno je da ima developera i korisnika koji će zloupotrebljavati svaki sistem, ali da se zbog toga kazni većina je suludo i razljutiće ne samo studije čije igre će imati promenjenu Steam ocenu već i igrače koji su igre legitimno nabavili a Valve ih smatra prevarantima. Slično smo videli da se desilo razmeni predmeta i igara koje je, korak po korak, postajalo ograničenije dok nije gotovo zamrlo jer je uveden preveliki broj prepreka i čekanja. Neki vid ocena na stranama (digitalnih) prodavnica mora da bude, a kako će Valve dalje razvijati svoj sistem ostaje tek da vidimo.