REVIEW: Assetto Corsa

Nakon skoro dve godine od izlaska PC verzije, stigla nam je i konzolna verzija Assetto Corse, trenutno najbolje simulacije (posebnu pažnju obratite na reč simulacija) vožnje koja je dostupna  igračima. Da li je ovo dovoljan razlog da vlasnici konzola zadovljno trljaju ruke i s osmehom na licu pohitaju do obližnje radnje ili online PS store-a i pazare ovu igru….i da i ne…

corsa1

Naime, verzija za konzole ne može se pohvaliti sjajnim performansama, a nije u pitanju samo inferiornija grafika u poredjenju sa PC verzijom (što je i  bilo za očekivati). Problemi sa FPS-om, više nego očigledan screen tearing, trenutno su dovoljni razlozi da ova igra bude skoro pa neigriva. Jednostavno, zaposleni u Kunos-u smatrali su da je 60 frejmova realan domet  i da će to biti izvodljivo i na konzolama, ali što bi rekao kapetan Bertoreli ” kakva greška napraviša”, a pritom igra izgleda dosta lošije od svoje PC sestričine. Ako tome dodamo da od vremenskih prilika postoji sunčano vreme i nekakva izmaglica (koja opet na sve liči, samo na izmaglicu ne) zapita se čovek zašto je ovo uopšte i izašlo u ovakvom stanju i nije li bilo pametnije još malo “zakrpiti” i “utegnuti” igru pa tek onda je plasirati na tržište.

corsa3

No, ako još uvek niste odustali od ove igre i ako ste poput nas rešili ( dobro de, zarad recenzije smo i bili prinuđeni da odigramo igru) sledeća stvar na koju nailazite je ne baš najsjajnije rešen sistem menija u igri. Trebaće malo vremena da se uhodate, ali kad pređete i taj deo stižemo do odabira šta ćemo igrati. Kako su staze i automobili u Assetto Corsi od starta otključani, postavlja se pitanje koja je svrha career moda, kad većini staza možete pristupiti i preko special event moda, koji je daleko zanimljiviji i izazovniji i pruža mnogo više zabave. A tu je i zaseban drift mod pa tu možete isprobavati svoju veštinu.

Napomenimo da je izbor vozila dosta skroman i da bi ih moglo biti daleko više, što u kombinaciji sa sitnicom da se jedan deo vozila prodaje kao DLC sadržaj nije baš nešto za pohvalu. Slična stvar je i sa izborom staza, prisutne su gotovo sve evropske, dok ostatak sveta nije ušao u uži izbor.

corsa2

Ok, pregurali ste sve ovo, seli u automobil, krenuli sa vožnjom i…..

Krenimo redom, ako AC igrate u solo modu, gde ćete juriti što bolja vremena i učiti staze očekuje vas neverovatan provod, to su momenti kada AC blista i kada joj nema ravne. Svako, ali bukvalno svako vozilo je priča za sebe i postoji ogromna razlika u koji auto ste seli, kako se ponaša na stazi, kako se vozi, utisci igrača su takvi da su pojedinci bili prijatno iznenađeni u kojoj meri su prenesene karakteristike vozila jer su zaista vozili neke od ponuđenih modela. što je ne samo za pohvalu, već za neku vrstu divljenja.

Sa druge strane, trkanje sa AI kontrolisanim vozilima, ume da bude frustrirajuće, jer se AI ponaša na trenutke neuravnoteženo, gura vas sa staze, uleće u liniju kretanja, ume da preseče u najgorem momentu, ukratko kao da ste u nekoj online trci sa ljudima koji ne poštuju nikakva pravila i voze kako im se ćefne.

corsa4

Zvučni efekti su odrađeni maestralno i prosto je neverovatno sa koliko detalja i pažnje je pristupljeno tom segmentu, jer svaki auto zvuči drugačije.

I sada dolazimo do onog dela koji može, a i ne mora biti kamen spoticanja Assetto Corse.

Iako je kontrola vozila preko PS4 gamepada više nego dobra, sa odličnim odzivom na komande, sve to poprima drugi nivo kada igru budete igrali sa volanom, još ako imate neki iole kvalitetniji volan, ugođaj će biti potpun i sve pozitivne strane Assetto Corse još više će doći do izražaja.

Da, ako nameravate da uronite u svet AC-a i potrošite silne sate u njemu, ne bi bilo zgoreg da prethodno nabavite jedan volančić za te poduhvate.

Postoji i online mod, ali posle nekoliko pokušaja, nismo uspeli da se provozamo pa tako teško da možemo i prosuditi kako tamo stoje stvari.

corsa5

Na kraju, AC je prvenstveno namenjen ljubiteljima simulacija vožnji, ostali mogu da dođu, probaju i provozaju se, ali teško da će ostati na duže staze.

Uzevši u obzir i ove probleme koje ima konzolna verzija, a koji nisu sitni i utiču na gejmplej itekako, ostaje utisak da ovo nije završena igra i da u ovom trenutku teško da je možemo preporučiti nekome, čak i na rasprodaji, jer punu cenu ne vredi nikako. Najbolje bi bilo biti strpljiv pa ako srede sve ovo, onda uzeti igru.

Autor: Dejan Stojilović

Assetto Corsa

6