PC
Valve će omogućiti da zvuk u igrama bude realniji nego ikada
Kompanija Valve, vlasnik Steama, je objavila Blog post u kome obaveštava zainteresovane developere igara da je razvila sasvim novu tehnologiju prenosa zvuka u 3d prostoru i što je najbolje – taj softver će biti potpuno besplatan za sve.
Ovaj SDK (Software Development Kit) nosi jednostavan naziv – Steam Audio, i već ovog trenutka je dostupan za preuzimanje na ovom linku. Kako kažu u kompaniji Valve, akcenat je na razvoju kvalitetnog zvuka za VR igre, ali da je ovaj SDK razvijan i sa ostalim “tradicionalnim” igrama na umu.
U osnovi, Steam Audio bi trebalo da donese istinski, pravi 3D zvuk. To znači da će se zvuk ponašati prirodno i uračunati sve faktore u realnom vremenu, kako u odnosu na samu poziciju igrača/kamere, tako i u odnosu na okruženje, na konfiguraciju terena, raspored objekata, materijale od kojih je okruženje napravljeno… Pored ovoga, sam post na Steamu koristi i gomilu tehničkih izraza u koje se mi nažalost ne razumemo, ali verujemo da će audio stručnjaci među našim čitaocima to bolje znati o čemu se radi, pa možete i sami pogledati objavu na ovom linku.
Istinski 3D zvuk ne postoji praktično još od 90-ih i vremena Aureal A3D, kompanije koja je među prvima gejmerima ponudila rešenja za pravljenje realnog 3D zvuka, ali koju je u međuvremenu kompanija Creative, danas suvereni vladar računarskog zvuka, pod sumnjivim okolnostima praktično naterala na bankrot.
Pogledajte primer kako bi Steam Audio trebalo da se ponaša u prostoru (za pun test, naravno, preporučujemo kvalitetne slušalice).