Po svemu što do sad znamo Xbox Scorpio je moćan komad hardvera koji po snazi prevazilazi PS4 Pro, a kako tvrdi proizvođač više je uporediv sa PC gejmingom nego sa ostalim konzolama. Ispod haube se nalazi 12GB GDDR5 memorije, 6 teraflopsa grafički čip i osmojezgarni procesor na 2.3GHz. Specifikacije zaista deluju obećavajuće kada su VR, 60FPS i 4k gejming u pitanju, a s obzirom na to koliko je u hardverskom smislu podignuta lestvica biće vrlo interesantno pogledati benchmark između konzole Scorpio i konkurencije.
Sasvim je jasno da Microsoft projekotm Scorpio dobija trku na polju hardvera, ali ako se priča zaustavi na hardverskom unapređenju malo toga će se promeniti na polju prodaje u kome Microsoft do sad strahovito gubi od Sonija.
Originalni PlayStation 4 je imao nešto bolji hardver od tada aktuelnog Xbox One, ali razlika u snazi je bila neuporedivo manja nego što je razlika u prodaji, stoga sam hardver nije osnovni parametar kojim se rukovode kupci konzola.
Ono što se pokazalo kao najvažniji uslov za široku zastupljenost određene konzole na tržištu su same igre, njihova dostupnost, kao i broj ekskluziva za konkretnu platformu. Horizon Zero Dawn, Nioh, Uncharted 4, The Last Guardian, Yakuza 0, Bloodborne, The Last of Us Remaster su samo neki od ekskluzivnih naslova u koje je Sony uložio stotine miliona dolara. Nintendo je poznat po svom „Mario“ univerzumu, a novi Switch beleži samo uspehe na tržištu. Poput konkurencije i Xbox poseduje svoje ekskluzive poput Halo 5, Gears of War 4, Sunset Overdrive, Ori and the Blind Forest, ali dobar dio njih je moguće igrati i na PC-u.
Bez obzira koliko neka konzola imala snažan hardver ona se nikada neće moći meriti sa gejming računarima koji već dominantno rade na Windowsu, stoga se na izvestan način sve ovo vreme Microsoft borio sam sa sobom. Nadamo se da će Xbox ispraviti svoje greške i da Scorpio neće biti samo Xbox One sa 60FPS i 4K podrškom.