Jedan od svakako najvećih i najneočekivanijih događaja na ovogodišnjem E3 festivalu, bilo je prikazivanje trejlera za dugo očekivani nastavak kultnog klasika Beyond Good & Evil .
Fanovi su ovo naravno dočekali presrećni, svi željni novih informacija o nastavku jedne od najomiljenih igara u istoriji, koja sledeće godine slavi svoj 15. rođendan.
U opširnom razgovoru koji je održao sa novinarima na E3, Majkl Ansel (Michel Ancel), idejni kreator prve igre koji će biti glavni producent i na nastavku, je otkrio gomilu zanimljivih detalja koji intrigiraju, ali potencijalno i brinu mnoge fanove.
Pre svega ono najbitnije – igra trenutno praktično ne postoji, osim onog trejlera koji smo videli prilikom otkrivanja igre. Razvojni tim je preko 3 godine radio na velikom i specijalnom sistemu i tehnologiji za simulaciju solarnih sistema, koja će biti glavna osnova igre. Taj sistem, koji predstavlja kičmu igre, sada je gotov i sve ostalo, od grafike, priče i gejmpleja, tek treba da počne da se razvija i implementira u igru, i kako kaže Ansel, sa time se počelo praktično svega par nedelja pre E3.
Beyond Good & Evil 2 je prvobitno najavljen još 2008. godine, ali igra koju danas vidimo nije taj projekat. Ta igra je trebala da bude direktan nastavak na prvi BG&E, dok se ova dešava nekoliko generacija pre originala.
Ono što je takođe veoma bitno, igra će biti drastično drugačije iskustvo od prvobitne igre iz 2003. godine koja je u osnovi bila klasična akciona avantura iz 3. lica. Beyond Good & Evil 2 će biti neka vrsta velike svemirske simulacije sa otvorenim svetom igre, gde će igrači imati svoj brod i posadu i moći da putuju od planete do planete, istražuju nove kulture i nove elemente priče. Dakle postojaće RPG elementi i igrači na početku igre razvijaju svog lika, koji će uvek počinjati na najnižoj lestvici društva (dao je primer raznosača pica), i kasnije će u maniru RPG razvoja likova polako napredovati i vremenom imati svoj svemirski brod sa posadom, koju će takođe razvijati.
Igra će u svojoj osnovi imati singlplejer sa jasno definisanom pričom, ali će takođe biti i onlajn iskustvo sa “deljenim” svetom, i univerzumom koji se stalno razvija sa novim pričama, novim lokacijama i čitavim novim svetovima. Ovde ćete moći da igrate u co-op sa drugim igračima, bilo vašim prijateljima ili onima koje sretnete onlajn. Dobar deo sveta igre će biti unapred definisan, ali će biti i proceduralnih svetova i nasumičnih događaja koji će se dešavati u zavisnosti od toga kako budete igrali i kako se vaš karakter bude razvijao.
Još uvek ne znamo šta da mislimo o ovome, voleli smo prvi deo igre koji je bio klasična avantura, a čini se da dvojka ide potpuno u suprotnom pravcu. Ipak, činjenica da na nastavku radi isti onaj čovek koji nam je doneo i prvi deo, koji je pustio suzu dok je publici na E3 predstavljao nastavak, nam uliva poverenje da je igra u dobrim rukama.
Izlazak igre ne očekujemo pre 2020. godine.