Dawn of War III je za mnoge došao kao pomešana kesa emocija i nešto što je želelo svima da udovolji, ali na kraju izgleda da nije uspelo nikome, i igra je već posle par meseci nekako zapala u zaborav.
Pored mnogih drugih žalbi, jedna od svakako većih je bio takozvani sistem lobanja (Skulls), gde su igrači kroz igranje sakupljali ingejm resurse kojima bi kupovali nove doktrine i elitne jedinice za svoje armije. Iako se iza ovoga nisu krile nikakve mikrotransakcije i pokušaj iznuđivanja dodatnih para, sistem je svejedno veštački blokirao mnoge igrače da se na ravnopravnoj nozi uključe u multiplejer, jer im prosto nisu bile otključane sve strateške mogućnosti i taktičke opcije koje razne doktrine i elitne jedinice nude.
Gotovo u startu je svima bilo jasno da je nedopustivo u jednoj RTS igri da igrači nemaju jednaku osnovu kada ulaze u multiplejer partije i tako su igrači veštački bili naterani da grindaju lobalje kako bi otključavali naprednije elitne i doktrine. Sakupljanje lobanja nije bilo baš lako, a doktrina i elitnih jedinica je puno za svaku od rasa, pa možete da zamislite koliko je nekima ovo bilo iritantno.
Relic se pravdao da je ideja iza ovog bila da ne “prenatrpaju” igrače sa previše opcija odjednom, smatrajući da to može da ih otera i uplaši, već da im lagano dodaju sadražaj dok uče onaj koji već imaju, kako bi se bolje upoznali sa svime što igra nudi. Iako ovo ima smisla, svakako je trebalo da bude rešeno na drugačiji, bolji način.
Nakon meseci žalbe na ovaj sistem, Relic je konačno shvatio da nema popravke, pa je sa poslednjim patchom za DoW III, koji je izašao juče, Skull sistem potpuno uklonjen iz igre, i sada su sve Elitne jedinice i sve Doktrine za sve rase od prvog trenutka dostupne u potpunosti za sve igrače, odnosno više nema otključavanja lobanjama.
Igrači su naravno ovo oduševljeno prihvatili, samo se mi pitamo da možda nije previše kasno za igru, čiji je ovo samo jedan od problema.