Jedna od glavnih boljki Valveovog automatizovanog sistema odobravanja i pregleda igara koje dolaze na njihovu Steam platformu jeste to što sistem ima dosta rupa, pa se tako Steam zatrpava gomilom jeftinih i katastrofalnih igara koje čak nemaju ni osnova da se nazovu igrama, niti uopšte nečim što ima smisla.
Ovde dakle ne govorimo o lošim igrama, nego prosto o pokaznim demoima na koje se potroši manje od dana posla, koristeći unapred pripremeljene elemente iz Unity endžina.
Ovakav sistem zatrpavanja Steama se zove shovelware, i gde su se mnogi prevarantski “developeri” bukvalno specijalizovali u tome da za praktično nikakve troškove trpaju na sistem gomilu ovakvih, možemo slobodno reći, prevara, i zatim na tome zarade neke “ok” pare, sasvim dovoljno da u moru takvih igara koje izbacuju u neverovatno velikim količinama na kraju izađu sa solidnim profitom, jer se uvek nađe nevinih žrtava koji ovakve igre kupuju čisto reda radi ili čak iz nekog njihovog sadističkog zadovoljstva, možda prosto radi istraživanja i da se i sami uvere u to kakve se sve gluposti prodaju na Steamu.
U ovakvim sistema se često prodaje i po 30 “igara” po nekog bagatelnoj ceni od recimo jednog dolara, a jedini razlog zašto igrači ciljno kupuju ovo jeste sistem trgovine kartica na Steamu, koji im omogućava da iste pretvaraju u novac koji mogu trošiti na Steamu.
Elem, Valve je konačno rešio da krene da se bori i sa ovim problemom, pa je tako juče stradao Silicon Echo Studios, kompanija koja je bukvalno napravljena za sprovođenje ovakvih prevara. Ukupno 173 igre ovog studija je skinuto sa Steama, a sve vam je već jasno kada vidite kolika je to brojka igara, jer oni toliko “vredno” rade da su samo tokom jula i avgusta na Steamu izbacili 83 igre, odnosno 10% od ukupnog broja svih izdatih igara na Steamu u ta dva meseca.
Nadamo se da je ovo samo početak borbe Valvea protiv ovakvih prevarantskih sistema, jer ne samo što uzimaju pare od neupućenih kupaca, već se i legitimni mali developeri sa dobrim igrama nalaze u nezavidnoj situaciji, jer im je u moru shovelware igara značajno teže da sa svojim kvalitetnim naslovima isplivaju na površinu Steama i dospeju do publike.