eSports kao vrsta takmičenja u video igrama iz godine u godinu beleži sve veću popularnost na globalnom nivou tako da sa porastom turnira i učesnika raste i njegova sveukupna vrednost, koja je u godini za nama stigla do čak 1.5 milijardi dolara.
Firma za digitalna istraživanja, SuperData, je takođe iznela da u eSports segmentu dominiraju Overwatch i PUBG, iako je bez formalne strategije.
Uticaj u velikom porastu popularnosti imao velike firme i kompanije, pre svega one koje su izdale igre za eSports branšu, kao Blizzard, Riot Games i Activision. Tu su brojne sportske organizacije, poput fudbalskih klubova i proizvođača automobila(Mercedes-Benz).
SuperData navodi kako će eSport nastaviti ubrzan rast i u narednim godinama, te da će do 2020. godine po vrednosti porasti za 26%. O popularnosti elektronskih sportova govori i činjenica da će od septembra 2018. godine na jednom od univerziteta u Velikoj Britaniji eSport biti uveden kao predmet.