Prošle godine je kontroverza oko Loot kutija u video igrama bila jedna od najvrelijih tema u ovoj industriji, ali izgleda da kompanije i dalje ne planiraju da odustanu od njih, iako sve više zemalja razmatra uvođenje zabrane na ovakav vid monetizacije, poslednja u nizu je Nemačka.
Ako vidimo kakve se cifre vrte oko ovakvog načina monetizacije, onda nam je jasno i zašto.
Kompanija Activision Blizzard nedavno je objavila dokument o zaradi u 2017. godini, gde je navedeno da je ukupan “čisti” prihod kompanije u minuloj godini iznosio 7,16 milijardi dolara, što predstavlja rekordan iznos i za skoro 600 miliona veći od onog u 2016. godini, kada je AB zaradio 6,6 milijardi.
Ipak, činjenica koja se posebno izdvaja jeste koliko je od te zarade stiglo mikrotransakcijama unutar igre, odnosno kupovinom Loot kutija i drugih stvari koje nisu osnovna igra. U pitanju je cifra od čak 4 milijarde dolara, koliko su donele transakcije unutar samih igara, što znači da nešto ispod 60% celokupne zarade dolazi od ovakvog načina monetizacije.
I pored svih velikih igara ovih kompanija, kao što su Call of Duty, Destiny, Overwatch, Hearthstone i druge, i dalje najveći deo prihoda dolazi od zlatne koke ove korporacije, odnosno kompanije King i njihovog mobilnog hita Candy Crush Saga, koja je prihodila neverovatnih dve milijarde dolara u protekloj godini.
Verovatno će vas i zapanjiti podatak da na mobilnom tržištu igara, čak 48% prihoda dolazi od svega 0.19% korisnika, takozvanih “kitova” koji su bogati i imaju problema sa trošenjem novca, i upravo takve “kitove” kompanije i ciljaju sa mikrotransakcijama, i taj trend se sa mobilnog tržišta već uveliko preselio i na tradicionalno polje PC i konzolnog gejminga.