Američki Entertainment Software Rating Board(ESRB) je prošle godine izjavio kako loot kutije ne vidi kao kockanje, ali je, praćeno pobunom mnogih država, od strane ovog udruženja za kontrolu sadržaja uvedena i prva mera kako bi se znalo koja video igra poseduje mikrotransakcije i loot kutije.
Od sada će svaka igra u slučaju da nudi “kupovinu digitalnih dobara uključujući bonus nivoe, skinove, pakovanja sa predmetima, loot kutije, virtuelnu valutu, sezonsku propusnicu i nadogradnje(isključivanje reklama)” nositi oznaku “In-Game Purchases”, i to važi bilo da se kupuje u fizičkom ili digitalnom izdanju.
An update on in-game purchases from your friends at ESRB: pic.twitter.com/pqmfJe0Ywz
— ESRB (@ESRBRatings) February 27, 2018
Ovo nije uopšte revolucionarno, pa s pravom uvodi sumnju u “čiste” namere ove komisije. Zato što ova praksa već duže vreme postoji kod mobilnih uređanja, poput Google Play prodavnice, gde pre svake kupovine izlazi obaveštenje o postojanju mikrotransakcija. Takođe, ovime se ne staje na put izdavačima da svoje igre prave na taj način da se mora ulagati dodatni novac, kao što je slučaj sa Star Wars: Battlefront 2. Takođe, ESRB još uvek ne prihvata loot kutije kao kockanje u video igrama tako da su slabe šanse da za igre sa njima vidimo kolike su zapravo šanse za dobijanje određenog predmeta, već je sve i dalje prepušteno volji izdavača.
ESRB je u svrhu edukacije potrošača i roditelja lansirao novi sajt, ParentalTools, sa svim potrebnim informacijama vezanim o potrošnji novca i vremena tokom igranja igara.