Iako nam “pametna” veštačka inteligencija (AI) deluje kao nešto iz daleke budućnosti, ovde se ipak ne radi o takvoj vrsti samostalne pameti, ali se svakako radi o nečemu sjajnom kada je budućnost razvoja video igara u pitanju.
Kompanija UbiSoft, odnosno njeno The Forge odeljenje u Montrealu, osmislili su savremen i moderan način da pomognu programerima u potrazi za problemima i greškama u njihovom kodu i pre nego što te greške uopšte dospeju na testiranje, i tako potencijalno omogući developerima ogromne uštede u vremenu i ostalim resursima koji odlaze na ispravke i traženje bagova “ručno”. U pitanju je program koji se zove Commit Assistant.
UbiSoft je ovo razvio kroz saradnju sa raznim fakultetima i naučnim centrima koji se bave data analizom, i u praksi funkcioniše veoma jednostavno, barem na samoj površini – UbiSoft je prosto “sipao” sav mogući kod iz proteklih 10-15 godina istorije UbiSofta direktno u ovaj program, i on sve to zatim analizira i pretvara u bazu podataka o tom kodu.
Kada se nakon toga u njega stavi novi kod na kome se tek radi, Commit Assistant ga upoređuje sa starim i otkriva da li ima slične greške koje je imao i stari kod i zatim ih mapira i ukazuje programerima na njih, i isto tako ukazuje na načine kojim su ovi bagovi rešavani.
Preciznost ulova ovih bagova je trenutno na oko 50-60%, ali kako se program dalje razvija, tako se povećava i preciznost, jer i sam program uči na sopstvenim greškama.
UbiSoft planira da dalje nastavi da ulaže novac i razvija Commit Assistant i biće zanimljivo pratiti koliko će daleko sve to da dogura. Veoma zanimljiv i detaljan članak na ovu temu možete pročitati u članku časopisa Wired, prateći ovaj link.