Budućnost pametnih robota i programa nam je izgleda svakim danom sve bliže, a pionire toga nalazimo tamo gde se to i očekuje, u kompanijama koje se bave video-igrama i razvojem veštačkih inteligencija(AI) za njih.
Electronic Arts je danas predstavio najnovnije dostignuće njihovog odeljanja za “Istraživanje nesvakidašnjih iskustva” (Search for Extraordinary Experiences Division – SEED). Radi se po specijalnom “Agentu” odnosno veštačkoj inteligenciji koja je od nule naučila da igra Battlefield 1, posmatranjem drugih igrača skoro godinu dana i konstantnim učenjem na greškama.
Kranji cilj ovog projekta je da jednog dana se razvije veštačka inteligencija ovakvog tipa, koja će moći u potpunosti sebe da adaptira unutar igre i koristi se za recimo NPC karaktere, ali i za obične protivnike u multiplejer mečevima za vežbanje.
O ovom veoma zanimljivom projektu, o tome kako je tekao ceo proces i mnogo više, možete pročitati na EA stranici, gde je vođa projekta, Magnus Nordin, dao veoma zanimljiv intervju, kako bi bolje približio čitavu ovu ideju i nama “običnim” ljudima.
Podsećamo, pre skoro dve godine, AI je već naučio da igra jednu drugu igru, originalni DOOM iz 90-ih, ali ovo je prvi put da je ovakav poduhvat postignut sa jednom modernom i kompleksom savremenom igrom.