Kada je industrija video-igara u pitanju, marketing je poslednjih godina bio jedna od glavnih stavki troškova svakog izdavača. Ma koliko vam igra bila dobra, ako glas o njoj ne stigne do publike neće vam ništa značiti taj kvalitet.
Na samom vrhu lanca ishrane u gejming industriji, veliki izdavači za reklamiranje AAA igara daju na desetine miliona dolara, i uglavnom marketing trošak bude i veći nego svi ostali troškovi pravljenja igre zajedno. Agresivan marketing i skupe reklame, specijalni trejleri, kratki filmovi sa pravim glumcima, najbolji termini na nacionalnim televizijama… Sve ovo su metode koje koriste najveći izdavači, a koje koštaju čitavo bogastvo.
Viđamo skupocene reklame sa pravim glumcima, kao što je ona za Dishonored 2, ili pak zakupljivanje termina i spektakularne reklame za vreme popularnih NBA utakmica, a ponekada je jednostavno dovoljno da se gurne koje milionče velikoj zvezdi da suptilno reklamira vašu igru.Oni koji nemaju bogatstva kao veliki izdavači, se snalaze na drugačije načine, gerila marketingom preko jutjubera, strimera, foruma i drugih kanala koji imaju veliku publiku i gde glas o igri može doći do igrača.
Međutim, sigurni smo da niko nije bio tako “snalažljiv” kao dizajneri ovih reklama koje možete videti u našoj galeriji ispod, a koje su kreirane tokom devedesetih godina prošlog veka i ranih dvehiljaditih. Reklame su za raznorazne igre i proizvode u svetu gejminga, ali sve imaju jedan zajednički motiv – seksualnost i erotiku, i uglavnom su vrlo otvoreno provokativne, ponekada sa ne toliko suptilnom igrom reči.
Nećemo vam više ništa reći, jednostavno ih pogledajte sami i recite šta mislite u komentarima.