Možda i niste igrali igre iz Dark Souls serijala, ali ste sasvim sigurno čuli za njih i njihovu legendarnu težinu koja je za rezultat imala mnoge polomljene gejmpede, počupane kose i neprespavane noći. Igre studija From Software i žanr koji je iz njega nastao “Souls-like” igre, su definicija izuzetno teških, ali i izuzetno nagrađujućih igara, koje uče igrače da budu strpljivi i uporni, da pronađu rešenje i zatim da budu zadovoljni zato što su to rešili.
Iako neverovatno teške, ni jedna od ovih igara nema standarde skale težine (easy, normal, hard, brutal…), već sve imaju taj jedan jedini mod igranja, i možemo reći da je taj mod praktično kao ono što je minimum “brutal” u ostalim igrama. U intervjuu za portal GameSpot, čuveni producent i predsednik ove kompanije, Hidetaka Mijazaki, je otkrio zašto je to tako, i moramo reći da se slažemo i cenimo njegovu logiku.
Prosto, oni žele da svi igrači imaju isto iskustvo igranja, jer to razvija diskusije i podstiče razmenu anegdota i ragovor o tome ko je i kako i na koji način uspeo da pređe određene delove igre. Baš kao što smo i napisali gore, oni se u dizajnu uvek trude da njihove igre budu teške, ne težine radi, već radi samog igrača i toga da se on oseti nagrađenim kada kao rezultat njegovog rada pređe neki nivo. Osećaj podviga i dostignuća je glavni dizajnerski cilj koji žele da publika oseti kada igra njihove igre.
Na kraju, Hidetaka je pomenuo da će njhiova najnovija igra koju su otkrili na E3, Sekiro: Shadows Die Twice, biti verovatno i najizazovnija igra ovog studija do sada. Već nam nije dobro na pomisao kroz muke koje ćemo prolaziti. Ali u tome je stvar – to su slatke muke, koje svaki gejmer voli.