Ako je neka kompanija poznata po epskim, ogromnim RPG igrama u koje ulažemo i stotine sati igranja, onda je to svakako BioWare.
Od kultnih vremena klasika žanra kao što je Baldurs’ Gate, preko KotOR i Neverwinter Nights, do Dragon Age i Mass Effect serijala, BioWare je uvek bila kompanija koja godinama radi da nam donese ogromno epsko iskustvo u koje zaronimo i iz njega ne izlazimo nedeljama, pa čak i mesecima.
Ipak, u nedavnom razgovoru za Game Informer, ključni ljudi studija, Kejsi Hadson i Mark Dara, rekli su da bi u budućnosti voleli da rade i neke eksperimentalne igre manjeg opsega. Oni smatraju da su trenutno kretanja u industriji takva da se otvara prostor da i veliki AAA studiji sebi daju lufta da uporedno rade na nekoliko projekata, jednom “glavnom” i par manjih, eksperimentalih. Radi se o raznim kreativnim idejama koje se “vrte” po studiju, ali se ne uklapaju u velike projekte, pa BioWare sada želi da da prostora i takvim projektima.
Rekli su da u neku ruku je čak i lakše malim indie studijima, jer imaju lufta da rade tako puno stvari i veliku slobodu da eksperimenitšu, zato što od njih ne postoje očekivanja kao kod velikih studija. Ali smatraju da postoji prostor za nešto što zovu “AAA-indie”, odnoso igre manje i eksperimentalne po formatu, ali sa poliranošću i obradom AAA igara.
Hadson kao primere daje ono što UbiSoft radi u poslednje vreme, sa brojnim manjim igrama koje usputno izbacuju.