Kontroverza u video igrama, odnosno u njihovim pričama, je ono što privlači veliki auditorijum, ali sami developeri ponekada toliko preteraju da na kraju svoj rad moraju u potpunosti uništiti. Sa takvim problemom su se susreli developeri iz studija Hangar 13, tokom rada na Mafia 3.
Kada prvi put pokrenemo ovu igru, dočeka nas intro u vidu dokumentaraca koji malo govori retrospektivno o Linkolnu, protagonisti, i koji nas uvodi u priču. Međutim, on nije od početka bio u planu, već je razvojni tim kreirao intro, koji je odrađen u cold-open stilu, što znači da je igrače direktno uvodio u samu priču.
On je bio toliko kontroverzan da su ga morali odbaciti, ali i u potpunosti uništiti kako ne bi dospeo do očiju javnosti. “Pri samom kraju rada na igri smo se vratili i dodali smo prolog koji je bio izuzetno nasilan i pokazuje Linkolna i njegove prijatelje kako upadaju u zamku mafije, gde se protagonista na veoma nasilan način bori kako bi pobegao”, izjavio je producent igre Hejden Blekmen za Eurogamer.
Ovaj prolog je sem te scene imao i jednu u kojoj ubija policajca kako bi pobegao iz Vijetnama i još drugih elemenata koji su “izuzetno osetljiva tematika”, što bi bilo dosta šokantno za gejming scenu kada bi se pojavilo.
Producent je u razgovoru dalje otkrio da mu je bilo žao što mu je rad propao ali i da je ipak izuzetno ponosan na to kako je Mafia III na kraju izašla na scenu.
Ova igra kod kritike i kod igrača nije prošla baš najbolje, pa je tokom prošle godine došlo do otkaza u Hangar 13, ali je sada situacija znatno bolja, jer je u maju prisvojen novi studio za rad na novoj AAA igri.