REVIEW: City of the Shroud

Ovaj tekst je originalno izašao u septembarskom broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Hej, hej ti, dođi ovamo. Da li hoćeš da kupiš sešir? Ne? A možda igru koja se predstavlja kao zabavna potezna akcija u realnom vremenu ali je zapravo nešto sasvim drugo? Pa ako te to interesuje onda pogledaj dole i pročitaj šta te sve očekuje u ovom pomalo čudnom izdanju.

Cela zavrzlama počinje kada odlučite da sa farme, koja polako propada, odete u obližnji veliki grad kako bi na neki način uspeli da nađete neki posao, dođete do nešto novca i tako pomognete porodici i farmi da preživi. No, odma pošto uđete u grad, tako što potplatite činovnika sa poslednjim srebrnjacima koje imate tako se otvori portal iz kog krenu da napadaju čudovišta. Ovo naravno nije bilo reklamirano na brošuri za posao. I kako uspete da se izborite sa par lopova tako pred vas dolazi jedan od monstruma, već povređen, ali i dalje opasan. Kroz par poteza savladate i njega i zbog nekog razloga obližnji ljudi vas prozovu herojem portala. Od tog momenta, sasvim neželjeno i pod pritiskom ludog i čudnog prodavca šešira vi nekako se upletete u sve moguće spletke i probleme ovog veoma čudnog grada. Na vama je od tog momenta da odaberete stranu i sa tim izborom spasite ili uništite grad. Cela priča i narativ ima veoma finu dozu razbijanja četvrtog zida kao i sasvim zdrav humor koji će vas solidno zabaviti dok budete igrali.

Gejmplej se može podeliti na dva dela. Jedan i verovatno zabavniji se svodi na poteznu strategiju preko koje ćete vršiti sve borbe u igri. Imaćete priliku da odaberete četiri od šet ponuđenih klasa ili ti likova, a to su brute, defender, machinist, gunner, mage i duelist. Njihov izgled i imena možete veoma malo modifikovati, dok njihove sposobnosti i kristale za unapređivanje ćete dobijati kroz bitke. Što se same borbe tiče, ona iako na prvi pogleda izgleda zanimljivo i možda bi joj bilo bolje mesto u nekoj kvalitetnijoj igri, veoma brzo se svede na spam istog napada, odnosno – jednostavno što brže i brutalnije napadanje bez neke taktike.

Jedinstveni faktor koji čini ovo zabavnim je sistem sa kojim ćete poteze izvoditi i kako oni mogu da se povežu jedni sa drugima, a za sve to ćete morati da pazite kolko energije trošite. Kombo napade izvodite tako što pomerate miša u krug po točku koji se pojavi kad kliknete na protivnika, i u zavisnosti koje link kristale imate, tj napade podešene na konkretnom liku, on će izvesti neki od svojih specijalnih napada. I tako u nedogled dok se ne potroši energija, pa onda se čeka da se napuni i opet isto. Takve borbe mogu postati veoma repetative veoma brzo, pogotovu kad se u to ubroji i faktor da su svi protivnici u stvari identični po izgledu i načinu napada kao i originalnih šest klasa (likova) samo su ofarbani u drugu boju /tinkturu. Drugi orgoman deo igre ćete provesti u kliktanju po mapi, i u priči sa drugim likovima u potpunom Visual Novel stilu. Tokom razgovora ćete imati prilike da ponekad odaberete neki svoj odgovor ili reakciju na trenutnu scenu, ali to će biti veoma minimalno. Postoji i još jedan deo zapravo, koji se svodi na multiplejer i druge igrače, pošto sama sudbina grada neće uticati samo od vas i grupe kojoj se pridružite, nego i od drugih igrača i njihovih izbora. Problem u ovome je što je multiplejer praktično pust, a sa time je i veoma mali broj igrača aktivan da išta radi.

Kad dođemo do muzike, ni tu nema nešto preterano dobro da se kaže. Previše je bazična i veoma repetativna, i često se ne uklapa u scenu ili ono što čitate da se dešava. A pošto je dobar deo igre Visual Novel, znači i da nema apsolutno nikakve glasovne glume.

Čak i za cell shaded grafiku, igra ima veoma malo detalja na teksturama i samoj okolini. Likovi su relativno detaljno urađeni i animacije su zabavne i eksplozivne, ali retko kad ćete išta od detalja videti. Dok dizajn i prikazivanje likova i VN segmentima su, iako veoma lepo nacrtani, previše repetativni i mnogi likovi će deliti jedan te isti dizajn ženskog lika ili gardiste u gradu. Samo par jedinstvenih likova će imati svoj jedinstveni portret.

Konkretnih mana igra i nema. Funkcioniše sasvim fino i bez grešaka. Veći deo nedostataka se svodi na lenjost developera da doda više raznolikosti ili u nedostatku vremena/resursa da se to uradi.

City of the Shroud je sasvim fina VN igra. I ukoliko ste ljubitelj ovog žanra i želeli ste malo više od običnog čitanja teksta i odabira sa kojim od likova ćete završiti, bilo ženskog ili muškog pola, onda će ova igra biti veoma svež predah i zanimljiv eksperiment. Ukoliko ste ipak tražili izazovnu akcionu poteznu strategiju u realnom vremenu, pa onda možete zaobići ovaj naslov.

AUTOR: Stefan Mitov Radojičić

Igru za potrebe opisa ustupio Abyssal Arts

City of the Shroud