REVIEW: Marenian Tavern Story: Patty and the Hungry God

Ovaj tekst je originalno izašao u januarskom 122. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Na nedavnoj proslavljenoj slavi, mislio sam da sam video boga siromaštva. Proždrao je tri tanjira riblje čorbe i kilo i po šarana. Protrljao sam oči i video teču koji je zadovoljno trljao pun trbuh…

Zamislite situaciju: vraćate se svojoj višemilionskoj, raskošnoj vili nakon kraćeg puta, a usput čitate knjigu. Knjiga je toliko interesantna da okupira vašu kompletnu pažnju, zbog čega ne gledate kuda idete i naravno morate da udarite u nešto. To nešto je prastari stub koji pod vašim naletom pada i lomi se a iz njega izlazi mačkoliko stvorenje nalik nekom pokemonu.

Kako stvorenje izgleda gladno, dajete mu nešto da pojede, ni ne sluteći da je u pitanju bog siromaštva sa kojim ste upravo sklopili pakt. I pre nego što shvatite šta se dešava, sav novac, velelepna vila i vaša imovina, već su otišli na doboš, pod stečaj. Teško je sve ovo zamisliti? Dobro je što za tim neće ni biti potrebe, jer upravo ovo je šašavi uvod u našu igru.

Peti, ćerka vlasnika slavne krčme, našla se upravo u toj situaciji. Na njoj je da pokuša da krene od nule, otvori malenu krčmu i upotrebi svoje legendarne kulinarske veštine, kako bi nahranila ljupkog boga siromaštva i time skinula okrutnu kletvu sa svoje porodice. Postavka par ekselans, za simpatičnu i dobrodušnu RPG avanturu punu kuvanja i besomučnog grindanja za resursima.

Grafički, Marenian Tavern Story predstavlja kombinaciju 3D okruženja i pikselizovanih 2D karaktera. Znate već, one igre gde deluje da se likovi kreću duplo brže dok idu ukoso, nego pod pravim uglom… Okruženja, iako jako simpatična, deluju i kao da su iskočila iz neke davne JRPG igre sa Sega Dreamcast, tako da u kombinaciji sa 2D likovima, osim veselog duha i nemaju mnogo toga vizuelno da ponude.

Zapravo, takva je situacija sa kompletnim grafičkim utiskom, koji očigledno pati od slabog budžeta koji je igra imala iza sebe. Ali, na svu sreću, to je nije razrešilo i zaista jako vedre atmosfere koja dobrim delom čini da se na slabiju grafiku i ne obraća preterana pažnja, već da se sve prihvati sa zdravom dozom lepog raspoloženja.

Igra prati jednostavan recept – izađi van grada ka nekoj od udaljenih lokacija i sakupljaj resurse. Dozvoljeno je posetiti samo jednu lokaciju dnevno (dan u igri) nakon čega namirnice koje vam možda fale, možete kupiti i u obližnjoj prodavnici. Preostali koraci podrazumevaju da spremite hranu za koju smatrate da će se dobro prodavati, postavite je u ponudu krčme i otvorite je za goste. Novac koji zaradite, upotrebite na kupovini novih namirnica i opreme za lov i tako u krug.

Osim skupljanjem i kupovinom, namirnice se mogu osvojiti i u borbama koje funkcionišu prema poteznom RPG principu. Protivnici se nasumično pojavljuju dok se krećete po “tamnicama” i težina im zavisi od lokacije na kojoj se nalazite. A nakon borbe, vaši karakteri neće dobijati nikakvo iskustvo od kog se podiže nivo, već to funkcioniše malo drugačije.

Osim što kuvate kako biste zaradili novac i kako biste hranili boga siromaštva radi uklanjanja kletve, hrana je potrebna i za podizanje nivoa likova. Tako da će pametan menadžment toga na šta hrana i resursi odlaze, biti svakako od značaja za što brži tok igre.

A ona ume da bude jako spora! Skupljanje resursa, ukoliko je nepravilno organizovano, može se otegnuti u nedogled. Igra je prepuna grindanja, odnosno od vas zahteva da iste nivoe i radnje ponavljate iznova i iznova, pa je zato jako važno da budete što učinkovitiji kako vam igra ne bi dojadila pre nego što kažete “puding od vanile”. Ne, okreni-obrni, od igre ćete ogladneti svaki put. Šta još ukusnije deluje od trpeze pune pikselizovanih đakonija?

Ako je nešto sigurno, to je da ćete se od ove igre lepše osećati, a vreme će proleteti očas posla. Iako prepun grindanja, u pitanju je surov jedač vremena, ali i lošeg raspoloženja. Marenian Tavern Story: Patty and the Hungry God, preporuka je od srca svakome ko ima višak slobodnog vremena, a manjak pozitivnih vibracija u svom okruženju. Prijatno!

Igru za potrebe opisa ustupio KEMCO

Marenian Tavern Story

7