Kada pomislimo na PC igre, gotovo da ne možemo, a da ne pomislimo na Steam, koji je za svojih 16 godina postojanja postao “Meka i Medina” pc gejminga.
Neki ga vole, neki ga mrze, ali ono što je Steam uradio za industriju video igara se apsolutno ne može poreći, jer je omogućio pre svega neverovatno laku dostupnost igara svima i svuda u svetu, bez potrebe za fizičkim kopijama igre, zatim, omogućio je ogromno cvetanje nezavisnih i malih developera, zahvaljujući platformi koja im je omogućila da lako i jednostavno distribuiraju svoje igre do najšire publike.
Svakako da Steam ima svojih velikih problema, koje su mahom rezultat monopola koji sigurno drži na vrhu digitalne distribucije PC igara, ali verujemo (tj. nadamo se) da će se sve to vremenom srediti kada se neminovno pojača konkurencija.
PC Gamer je večeras dobro zapazio jedan “jubilej” za Steam – početkom ove godine pređena je cifra od 30 000 igara koje se distribuiraju preko Steama. Ova broja se odnosi isključivo na “glavne” igre, stvari kao što su DLC, ekspanzije, neke druge sporedne stvari koje se nalaze na Steamu se ne računaju u taj broj, a one bi dodale još 21 000 drugih stvari.
Brojka je zaista impresivna, ali je to pre svega rezultat neverovatnog rasta objavljivanja igara prethodnih par godina, jer ako pogledamo samo 2018. godinu, videćete da je izbačeno oko 9 300 igara, dok je 2017. izašlo 6 700 naslova.
Sve ovo se desilo u periodu od kada je Steam Direct zamenio Steam Greenlight, što znači da je preko 50% svih igara na Steamu izašlo u prethodne dve godine putem Steam Direct programa.
Ne znamo da li je to dobro ili ne, ali svakako je nikada lakše publikovati igru na Steamu, ostaje samo pitanje kako razdvojiti efikasno kukolj od žita, ali i kako kvalitet da se izdvoji i zasluženo dospe do publike.
To je nešto na čemu će Steam i dalje morati da radi veoma aktivno ukoliko želi da poboljša korisničko iskustvo i developera i igrača.