REVIEW: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Neposredno pre izlaska trećeg dela filma poznate DreamWorksove franšize „Kako da dresirate svog Zmaja“, radi promocije iste dobijamo igru Dragons, koja se dešava u istom univerzumu. Dragons, za razliku od filmova, ne prati glavnog lika Štucka i njegovog zmaja, već vas baca u ulogu potpuno novog lika koji se slučajno našao na Štuckovom ostrvu. Na prvi pogled se već vidi da je igra namenjena mlađoj publici, i konkretno, posmatrajući iz očiju iste, dobro služi svojoj svrsi uvodeći je u univerzum filmova i ovog konkretnog igračkog žanra.

Igra veoma podseća na Legend of Zelda naslove. Kamera koristi pogled iz ptičje perspektive, gde ćete voditi Skriblera i njegovog Himerazmaja (prim. Prev.) i poseduje veoma jednostavan gejmplej, koji je ipak realizovan solidno u nekim aspektima. Borbeni sistem, iako veoma nezgrapan na momente, se sastoji iz svega nekoliko poteza. Imate po jedno dugme za udarac, blok i kotrljanje. Osim toga, posedovaćete sposobnost za vazdušni napad nekog od boss zmajeva koje pobedite i koji će vam se nakon toga pridružiti. Na jednostavan pritisak dugmeta možete promeniti, u bilo kom trenutku, lika kojeg kontrolišete, birajući između Skriblera i njegovog drugara. Himerazmaj, zvan Zakrpa, je ovde zadužen za napade sa distance i kako igra progresira, otključavaćete različite elemente za njegove energetske mlazove i kugle koje može uputiti iz svojih usta, dok Skribler poseduje tri različita oružja – mač, sekiru i malj. Sva ova oružja, kao i oklop, možete unapređivati kod kovača, dok će vam Astrid iz filmova biti na ulazu u svaki nivo da vam proda različite napitke za lečenje i slično. Ceo sistem progresije se zasniva na sakupljanju resursa koje nalazite po svetu, bez ikakvih sistema veština i iskustvenih poena sa nivoima.

Van borbe, ostatak igre se svodi na rešavanje brojnih zagonetki i baš ovde konstantno menjanje likova dolazi do izražaja najviše. Zagonetke progresivno postaju teže kako prolazite kroz igru, doduše nikad previše i većinu zagonetki ćete i kasnije relativno lako rešiti, ali mogu pružiti kratkotrajni izazov na momente. Igra koristi sve mehanike vašeg zmaja, pa ćete zalediti reke vašim ledenim zrakom ili aktivirati magnetske kocke vašim električnim zrakom, dok će Skribler koristiti svoj malj da razruši određene zidove i kocke. Van toga, već nakon prve borbe sa bossom, otključaćete i letenje na vašem prijatelju Zakrpi, koje je, nažalost, veoma slabo iskorišćeno, i služi da samo putujete od tačke A do tačke B. Svi ovi elementi ubrzo postaju veoma repetitivni zbog svoje jednostavnosti i površnosti, a ne pomaže ni činjenica da je borba dosta laka čak i za kriterijume mlađe publike. Igra poseduje samo tri boss borbe sa većim zmajevima, koji iako intuitivno i originalno dizajnirani, ne predstavljaju izazov i jednostavno ih ima premalo.

Priča prati Skriblera, koji nekim čudom završava na Štuckovom ostrvu Havenholm. Pokušavajući da se seti kako je dospeo tu i ko je on uopšte, nalazi na zmajevo jaje iz kojeg ubrzo izranja njegov verni kompanjon Zakrpa. Sa njim, i uz pomoć raznih likova iz filmova, pokušavate da sprečite Eir koja želi da kontroliše sve zmajeve i usput otkrijete tajnu svog porekla i kako ste dospeli tu uopšte. Dok rešavate Zakripnu priču, usput ćete nailaziti na raznorazne slatke svitke koji nam malo produblju priču o svetu oko nas i pomažu da bolje upoznamo likove. Ipak, velilki problem sa pričom je što ona ni u jednom trenutku ne dovodi do konkretnog raspleta i nekog zaključka koji bi je zaokružio. Taman kada pomislite da ste na polovini igre, iskočiće vam credits ekran i finalna špica. Skriblerovo poreklo i njegova svrha nikad nije potpuno razjašnjena, priča ostaje da visi u vazduhu, a najviše odmaže činjenica da igra traje svega pet sati što je nezamislivo za ovu cenu koju zahteva.

Grafička podloga, iako ne predstavlja nikakav vizuelni spektakl, i iako ume posedovati neke veoma loše odrađene efekte i okruženja, ipak vrši svoju ulogu i igra može izgledati lepo u nekim momentima. Jednostavan dizajn likova, iako sa malo čudnijim proporcijama će se svideti mlađoj publici. Okruženja izgledaju uglavnom generično, sa izuzetkom ledenog ostrva, ali nažalost, i tu ubrzo izranja na videlo korišćenje istih tekstura i delova kroz ceo nivo. Glasovna gluma je nepostojeća, s obzirom da su dijalozi odrađeni kroz tekst na ekranu sa pokojim usklikom ili stenjanjem likova, što je šteta s obzirom na to kakva glumačka ekipa daje glasove likovima u filmu, ali jasno nam je da su na taj način skraćeni troškovi produkcije. Muzička podloga je takođe zanemarljiva i neprimetna, gde su jedine numere koje su nešto zapažljivije, ona prilikom letenja i sa ledenog ostrva. Zvučni efekti, iako generični, rade svoj posao dovoljno dobro.

Igra je dobro optimizovana, što se očekuje ipak od igre koja izgleda ovako, ali pokoji bagovi mogu izroniti s vremena na vreme, sa propadanjem kroz mapu ili Zakrpinim ponašanjem. Osim toga, ne postoje veći problemi. Ipak, sve to nije dovoljno da popravi utisak nedovršenosti koji ova igra ostavlja. Nažalost, Dragons izgleda kao da je izdavač pritisnuo razvojni studio da izbaci igru pre nadolazećeg trećeg filma ovog meseca. Kada se sve to sabere, uz svo, ne tako malo, iskustvo razvojnog tima, igra predstavlja zabavnu avanturu za mlađu publiku, ali jednostavno previše traži za ono što nudi, s obzirom da se može završiti za jedno popodne.

AUTOR: Nikola Aksentijević

Igru za potrebe opisa ustupio Computerland

DreamWorks Dragons Dawn of New Riders