Jedna od vesti koja je u novembru prošle godine verovatno najglasnije odjeknula gejming svetom, jeste obaveštenje iz Sonija da po prvi put u istoriji, ova kompanija neće imati svoje prisustvo na E3 sajmu 2019. godine
Sajam koji se smatra za centar novosti gejming industrije u godini, je uvek okupljao najveće izdavače i gejming developere, a oni najveći su tradicionalno imali i svoje konferencije na njima, gde bi napravili što je moguće veći šou u pokušaju da kupe publiku i novinare. Kada onda saznate da Sony, jedna od najvećih kompanija u svetu gejminga, ove godine neće doneti PlayStation na E3, to svakako praktično iz temelja drma poredak na koji smo navikli.
Šon Lejden (Shawn Layden), vođa SIE Worldwide Studios (svetskog odeljna Sonijevih studija), kaže da se prosto priroda sveta u moderno doba i način na koji se odvija komunikacija sa publikom i novinarima promenila, dok je E3 “ostao isti” i da više nije u skladu sa vremenom i potrebama modernog doba, kada se gejming vesti stvaraju iz dana u dan, i kada više nema potrebe za događajem kao što je E3. Kaže da su ranije novinari išli na ovakve festivale da pripreme materijal za novo izdanje časopisa, ali da je danas internet novinarstvo naviklo da sadržaj priprema 24/7.
Kako kaže, u februaru imaju događaj Destination PlayStation, gde okupljaju sve distributere igara i poslovne saradnike, da im predstave plan za celu godinu, i kaže da je jun malo previše kasno da se prave takvi planovi i ciljevi prodaje. Zaključuje da je E3 postao “sajam trgovine, bez nešto puno trgovine”.
Na kraju, ne beži i od toga da prosto Sony ove godine neće imati toliko toga novog da pokaže na E3 i da zbog toga ne žele da predstave neka prevelika očekivanja i onda da razočaraju fanove, već će sa velikim novostima prosto doći kada za to bude bilo vreme.
Njhov glavni takmac na polju konzola, Microsoft, svakako ne vidi stvari na taj način, i Fil Spenser je najavio da će ove godine Xbox imati šuo “toliko velik kakav E3 u istoriji nije video”.