Opisi
REVIEW: Genesis Alpha One
Od samog starta igre i trenutka kada počnete da gradite brod koji bi trebalo da bude poslednja slamka spasa čovečanstva, vi sami u svemiru u potrazi za novim domom koji mora da zameni propadajuću planetu Zemlju – zapravo shvatate koliko je ovo bio ambiciozan projekat razvojne kuće Radiation Blue.
I od igrača se očekuje dosta. Izgradnja i održavanje broda nije nimalo lak posao, jer morate da manipulišete između nadogradnje broda održavanjem postojećih modula i uslovima za život vaše rastuće posade klonova i rudarenja za novim resursima. Tu je naravno i odbrana od vanzemaljskih stvorova i davanje zadataka članovima posade, ali glavni problem za Genesis Alpha One, predstavlja nešto što je teško popraviti.
Ne, to nije težina ispunjavanja svih međusobno usko povezanih zadataka, već bolna istina da ni jedan od zadataka nije toliko interesantan i zarazan da bi vam satima mogao držati pažnju.
Čekajte, malo sam požurio. Hajdemo ispočetka. Genesis Alpha One predstavlja kombinaciju strateške brodogradnje i pucačine iz prvog lica sa elementima survival igre. U ulozi ste kapetana broda koji unapređujete stvaranjem novih modula. Moduli imaju više namena i služe za skeniranje i prikupljanje resursa, hangara za gradnju brodova kako bi se istražile obližnje planete, prostorija za stvaranje vazduha itd. I sve to uz pomoć klonova (koji se jedva razlikuju – logično?).
Iako je pronaći tačan modul koji vam treba za nadogradnju broda mukotrpan posao, nadogradnja je zapravo veoma jednostavna. Jedino za šta je potrebno da se pobrinete je da se ulazi poklope i vaše nove prostorije će bez po muke biti povezane. Međutim, iako vi direktno utičete na pozicije prostorija na brodu, to ne znači da ćete se lako snaći u šetnji istim, jer osim toga što nemate nikakvu mapu, mnogi hodnici izgledaju identično. Zamislite kako žurite da stignete u pravu prostoriju ne bi li popravili neki kvar ili pustili u rad neki od kompjutera, a vi pojma nemate gde ste. Horor!
Genesis Alpha One uz već poznate elemente svemirskih igara, nudi vam i mogućnost da pre početka avanture odaberete korporaciju koja je specijalizovana za određenu oblast. A na primer, da biste otključali korporaciju koja je specijalizovana za rudarstvo, morate iza sebe imati jedan dobar rudarski posao. Ove korporacije se kombinuju sa određenim brojem odvojenih statičkih nadogradnji koje otkrivate na vašim putovanjima, što dodatno definiše vaš stil igre. A možete nadograditi i vaše lično odelo, recimo smanjenjem štete koju vam protivnici nanose ili povećanom energijom.
Iako građenje vašeg broda može biti interesantno, ono što svakako nije zabavno je pešačenje. Da biste, primera radi, odradili kloniranje novih regruta, morate dobro da pružite korak do prostorije gde se to odvija. Ništa nije moguće uraditi iz glavne sobe. To isto važi i za kontrolu nad “Tractor Beam”, koji inače služi za sakupljanje resursa iz obližnjih asteroida i kamenja. Ovo vas na kraju dovodi do situacije u kojoj brodom trčite sa jednog kraja na drugi kao muva bez glave. Čak i ako imate opciju da nekom od klonova dodelite posao u određenoj prostoriji, to vas bogme neće spasiti maratona celom dužinom broda. Da podsetimo – mape nema, a hodnici su ko jaje jajetu!
Što se tiče trenutaka kada morate da uzmete pušku u ruke i ospete paljbu po protivnicima, ni to nije toliko interesantno, jer osim što ćete imati fin izbor oružja koje možete da pravite, protivnici su prečesto statični i samo čekaju da ih lišite muka. Zašto onda i vi da se pomerate s mesta?
Nišanjenje je dodatno olakšano automatskim nišanom, ali protivnici ne odaju utisak da ste ih pogodili, jer se neće ni maknuti kada to učinite. Jadni su verovatno odavno oguglali na rafalnu paljbu… A zamislite samo kakva je neiskorišćenost činjenice da se vaš lik može kretati velikom brzinom, kada se protivnici kreću kao armija lenjivaca.
Smrt u Genesis Alpha One vas vraća na sam početak i morate sve ponovo da radite. Pod uslovom da uopšte imate želju da ponovo igrate, jer se nekim čudom ovde čak slabo uči i na sopstvenim greškama. Zato se postarajte da uspete iz prvog pokušaja!
Na kraju, da rezimiramo šta to zapravo valja u ovoj igri, kako teško da ste išta ulovili u ovom tekstu. Dobro, nema mnogo toga, ali recimo – ideja je svakako inovativna! Realizacija, sa druge strane – i ne baš. Od dosadnog napucavanja i ponavljajućih zadataka, pa sve do užasno neinteligentnih klonova i nezanimljivih protivnika, jedna od retkih stvari koje su interesantne jeste ekspanzija i unapređivanje vašeg broda. Ali kada uzmemo u obzir monotonost i sličnost hodnika i neophodno trčkaranje brodom, onda i to malo gubi na značaju jer nećete na pravi način moći da uživate u svojim kreacijama. Pritom je prikupljanje resursa za nadogradnju broda teško i mukotrpno i bez ikakvih garancija i jasnih smernica… Jasno, već ste razumeli – pravi Sizifov posao.
Ali dobro, ko voli inovacije, neka izvoli. Samo nemojte mnogo da se razočarate lošom realizacijom.
AUTOR: Miloš Živković
Igru za potrebe opisa ustupio Team 17