Igre nikada ne bi bile ni približno popularne i zabavne, da među njima ne postoji određen procenat jako teških i izazovnih naslova. A kao jedan od takvih serijala, barem kada su u pitanju akcione 2D platforme, jeste Ghosts ‘n Goblins franšiza.
Gejmplej u kom vas samo par udaraca deli od smrti, dok sa svih strana iskaču besomučni talasi karakondžula, osvojio je srca mnogih igrača pre više decenija. U svetu video-igara, ništa vas lepše i ne ispunjava nego usavršavanje igranja koje rezultira u prelaženju izuzetno zahtevnih deonica. I onda ste glavni baja na dečijem rođendanu, o kom će klinci s nostalgijom pevati pesme i svojim klincima.
Battle Princess Madelyn uopšte ne krije odakle vuče svoju inspiraciju. Već pri prvim koracima, dok protagonistkinja blentavo trčkara i skače s nogama u prepoznatljivom raskoraku, ova igra priznaje da želi da odjekne kultnim nasleđem Ghosts ‘n Goblins igara.
Iako sa legendarnim serijalom na umu, Battle Princess Madelyn se poprilično razlikuje od “svojih” korena. Dok su kontrole veoma utegnute, a protivnici brojni i nasumični, ova igra ima dva režima kada je igranje u pitanju. Prvi je “story mode” i predstavlja nešto poprilično drugačije od očekivanog.
“Story mode” ima svoj narativni tok, gde priča prati mladu princezu Medlin u njenoj borbi protiv hordi zla. Poprilično standardne stvari osim činjenice da su joj zle sile ubile psa! Pa sada nesrećni džukac mora da je prati kao duh ne bi li joj ikako pomogao u njenoj pustolovini.
Ali to nije ono gde se “story mode” najviše razlikuje, jer u ovom režimu, pred nama se nalazi potpuno nelinearan svet gde nas samo istraživanje i pronalaženje potrebnih predmeta može odvesti korak dalje u priči. S tim na umu, igra ne pruža nikakav vid nagoveštaja kuda se uputiti i šta uraditi. Dok to često zvuči kao plus, ovde je nažalost u pitanju malo preveliko gubljenje kompasa.
Nivoi su prostrani, a nemogućnost pomeranja kamere često rezultuje u “šta bude neka bude” skokovima u ambis, dok se nadamo srećnom sletanju. Objašnjenja o unapređivanju opreme ne postoje, a predmeti potrebni za dalje prelaženje, nalaze se zatureni po nasumičnim ćoškovima sveta, gde se indikator njihovog prisustva pali samo ukoliko im priđete baš blizu.
Za razliku od ovog moda, “Arcade mode” nudi linearniji i poznatiji način za igranje, gde su vam sve osnovne veštine dostupne od starta i nema priče da vas ometa u nastojanjima da rešite svet od čudovišta jednom za svagda.
Grafički, igra odlično pogađa retro stil šesnaestobitne ere konzola za video igre. Na raspolaganju imamo i mogućnost da uključimo “scanlines” efekat, što nije nešto što često volim da koristim, ali je ovde izgledalo kao jedini pravi način da se uživa u igri.
Iz nekog razloga, možete odabrati da li je i muzika više orkestralna ili u arkadnom fazonu. Ali koji god stil da izaberete, nećete se pokajati jer je muzika iznenađujuće dobra i lepo gradi atmosferu.
Kao celina, Battle Princess Madelyn predstavlja neobičnu kombinaciju klasične formule Ghosts ‘n Goblins serijala sa primesama metroidvanije. Otvoren svet i istraživanje donose novine u žanr, ali ga nažalost ne unapređuju, već zajedno odaju poprilično pomešane utiske. Kontrole i njihov odziv su odlični, grafika pogađa pravo u centar, pa ni priča i međuanimacije nisu zanemarljivo interesantne, ali generalna postavka i dizajn nivoa u kombinaciji sa konfuznim i sporim napretkom i apsolutnim nedostatkom bilo kakvih korisnih objašnjenja, čine ovu igru odličnim naslovom za one koji su željni novih naslova žanra, ali teško i bilo kome drugom.
Battle Princess Madelyn može biti poprilično zabavna igra, ukoliko vam se dopadne barem njen vizuelni stil. Nije u pitanju nešto o čemu ćemo pričati narednih decenija ali je svakako naslov koji neumirućoj formuli pomaže da opstane još duže. Slobodno joj pružite šansu.
AUTOR: Milan Živković
Igru ustupio za potrebe recenzije Casual Bit Games