REVIEW: Hive Jump

Ovaj tekst je originalno izašao u februarskom 123. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Dvodimenzionalne igre ispunjene brzom akcijom, eksplozijama i hordama neprijatelja, teško da će ikada izaći iz mode. Još ako dodamo lokalni multiplejer u računicu, sa do čak četiri igrača, možemo opušteno da odustanemo od pomisli da će ovakva kombinacija ikada moći da dojadi. Možda koji minut pre nikad, ako i tada.

A kako je ovo tekst o igri Hive Jump, naravno da je ona sve što smo upravo naveli. Gomile dražesnih piksela koji se pod palčevima razlete po ekranu kao osice u oborenoj košnici. Kapirate? Zato što je košnica u naslovu igre, i… Nebitno, idemo dalje.

Srce igre jeste naravno njen akcioni deo. Nalazite se u ulozi nasumičnog vojnika koji zadire u dubine vanzemaljskog legla, kako bi svemirske bubetine što bolje zaprašio olovom, bombama, vatrom ili bilo kakvim drugim proverenim insekticidom iz svog moćnog arsenala.

Pre polaska u misiju, na raspolaganju imamo više opcija za opremanje karaktera, uključujući i oružje s kojim kreće u boj. A kada se u obzir uzmu sve varijante sa kojima ga možete opremiti, postaje jasno da igra pretenduje na svoju multiplejer varijantu, gde svaki od igrača može da zauzme korisnu ulogu u svom uigranom timu svemirskih deratizera. Zapravo, multiplejer je najzabavniji način za igranje ove igre. Već možete da počnete da vabite drugare, kako ste spremili odličnu igru za “u četvoricu” za sledeći vikend…

Najinteresantnija mehanika igre, ogleda se u rancu kog igrač nosi na leđima. Nakon što vam karakter pogine, iza njega ostaje ovaj ranac kog blago možete pomerati po nivou u pokušajima da ga zaštitite od protivnika. Ovo je zapravo vaša glavna energija i morate ga sačuvati po svaku cenu. Ukoliko izdržite nekoliko sekundi, dobijate novog vojnika i nastavljate dalje. Na ovaj način, možete izgubiti koliko god vojnika želite. Važno je samo da ranac preživi… Znate već, kao situacija na velikom odmoru u osnovnoj školi, sa užinom u rancu.

Takođe, interesantnu mehaniku predstavlja municija koja zapravo ne postoji. Umesto municije, morate da pazite da vam se oružje ne pregreje, i to je sve. Neka oružja se brže pregrevaju a neka sporije. Kako bilo, oružja imate u izobilju. Sve što treba da uradite jeste da se uspešno vratite sa čišćenja vanzemaljskog legla i upotrebite stečene poene za kupovinu i unapređivanje arsenala. I ubrzo ćete imati vatreni dijapazon nalik onom iz prvog Matriks filma, samo… Znatno razorniji.

Ukoliko prelazite kampanju, akcioni segment igre o kom sve vreme pričamo je samo njen (glavni) deo. Kroz neku vrstu poteznog, strateškog osvajanja mape, odlučujete koje baze ćete osnažiti i kako braniti, kao i u kakva vanzemaljska legla ćete uskočiti da biste osvojili narednu teritoriju. U svakom slučaju u pitanju je interesantan strateški momenat nakon kog opet bez sumnje sledi haotično rokanje po svemirskim skakavcima i bubamarama.

Ukoliko želite malo da opustite mozak u kvalitetnom napucavanju sa hordama protivnika, Hive Jump možda i nije loš izbor. Ali ukoliko ste raspoloženi za malo drugarskog, kooperativnog haosa, Hive Jump je bez sumnje za vas. Odličan grafički stil, pristojna zvučna podloga i tone akcije u četvoro, nikad ne mogu da iznevere.

Igru za potrebe opisa ustupio Graphite Lab

Hive Jump

7