Opisi

REVIEW: Fell Seal: Arbiter’s Mark

Ovaj broj je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Fell Seal: Arbiter’s Mark je turn-based RPG inspirisan naslovima poput Final Fantasy Tactics i Tactics Ogre. Studio 6 Eyes je putem Kickstartera finansirao stvaranje naslednika vrednog gore navedenih klasika koji će poboljšati žanr turn-based RPG igara. Ili barem oni tako tvrde.

U Fell Seal preuzimate ulogu Kirije, kapetanice jedne od žandarmerijskih grupa (Arbajtera) čiji je zadatak da pošten narod štiti od korupcije i gamadi. Kao Arbajter, Kirije odgovara direktno ”Savetu Besmrtnika”, koji čini sedmoro heroja koji su dostigli besmrtnost i dokopali se velike moći nakon što su koknuli kakvu karakondžulu koja se nekada davno vrzmala ovim svetom. Naravno, kako to biva, ni besmrtnici nisu imuni na mito i korupciju, te i među  njima vlada nemir i svako gleda da štiti samo svoje interese.

Ukratko rečeno, nastala je frka, i Kirije, jedini pošten Arbajter (iako su svi ostali na koje naletite u igri sasvim normalni ljudi) mora da dovede stvari u red. Sa njom idu njena štićenica Anadine i ortak Rajner… kao i hrpa plaćenih ubica koje možete povesti sa sobom, ako imate kinte.

Priča je bolno prosečna i već nakon par misija ćete znati kuda se uputila i predvideti kraj. Sami likovi nisu preterano zanimljivi i prate kliše tropove, a vaši custom likovi imaju istu količinu karaktera koliko i motka sa natakarenom kofom i tu su čisto da se tabaju i popunjavaju prostor u kampu.

Međutim, srž Fell Seal jeste gejmplej, koji je san snova za sve koji vole da sređuju svoje likove u sitna crevca. Sem glavne klase, kojih ima 20, likovi mogu da imaju i podklase, a 200 sposobnosti možete kombinovati po svojoj želji. Hoćete plaćenog ubicu koji leči? Može. Čarobnjaka koji tuče motkom umesto da baca čini? Može i to. Viteza koji je u stvari lopov? Ma, može i to.

Klase se mogu promeniti u bilo kom momentu, ali novoizabrana klasa će morati da se leveluje ispočetka, što znači da će vaš lik biti mnogo slabiji uprkos visokom nivou, što će vas terati na grind koga ne manjka u ovoj igri. Takođe, XP dobijen tokom borbi ne raspoređujete vi, nego igra automatski leveluje atribute vaše glavne klase, a jedino što je na vama jeste odabir sposobnosti kojih ima veoma malo pa ih veoma brzo otključate.

Balans teškoće nije najbolje urađen jer ćete u jednoj misiji misliti da ste „Bog i batina“, imajući u vidu sa kakvom lakoćom tamanite svoje neprijatelje, dok će vas već u sledećoj misiji prebiti k’o vola u kupusu i time vas terati da radite opcione ”patrole”, ne bi li ste sakupili dovoljno XP-a da im vratite milo za drago. Ukoliko vam patrole dosade, možete da se okušate u Areni i da tu skupljate XP. Arena se od ”patrole” razlikuje samo po pozadini. Česte će biti i situacije kada će neprijatelj imati sposobnosti koje vi nemate, te ćete se naći u čudu kad vas neprijateljski čarobnjak spiči sa kombinacijom tri čini za koje niste ni znali da postoje.

Ko je igrao Final Fantasy Tactics znaće šta da očekuje od samog tabanja. Jedna od novina koju Fell Seal unosi jeste odabir pravca u kojem će vaš lik gledati kad ga postavite na mapu jer šteta varira od toga na koji način vas neprijatelj udari; udarci sa strane mnogo bole, a udarci sa leđa bole još više. Možete čak i protivnika da gurnete u jarak ili van mape. Međutim, čini se da vaša grupa ima tendenciju da svaku bitku počinje u uglu mape što dalje od protivnika, skembani jedni do drugih i samim tim otvoreni za AoE napad neprijatelja. Sami neprijatelji su raštrkani po čitavoj mapi, i na višim pozicijama, te ćete imati problema da ih dohvatite. Kamera je statična pa ćete teško videti svoje likove na nekim terenima, a neprijatelji vole da se sakriju iza drveta ili u kakvom šipražju i da vas napadnu iz zasede.

Još jedna novina je sistem ”povreda” koji kažnjava smrt lika tokom borbe. Lik koji pogine mora da preleži sledeću bitku (ili više njih, u zavisnosti od toga koliko je puta poginuo) ne bi li se zalečio. Doduše, možete ga terati da ranjen ide u bitku, ali će imati snižene sposobnosti. Kako neprijatelj ima tendenciju da napada slabije likove, često će se desiti da vaši slabiji likovi dosta vremena provedu van borbe i, samim time, izgube mogućnost da nakupe XP i da sustignu vaše najjače likove. Ovu opciju možete isključiti, ali igra onda znatno gubi na svojoj jedinstvenosti.

6 Eyes Studio se svojski potrudio oko sređivanja izgleda lika, tako da možete da napravite čitavu vojsku, a da se ne ponove dve odevne kombinacije. Birate sve od nivoa lika (što se plaća) do boje gaća (dobro de, ne baš toliko detaljno). Ovo, kao i sposobnosti, se može promeniti u bilo kom trenutku. Međutim, malo nervira to što likovi sve vreme ostaju u istim odelima, iako ima gomila oklopa i ogrtača koje možete kupiti ili napraviti. Jedino što se menja jeste izgled oružja.

Igra istovremeno izgleda i prelepo i kao da ima krizu identiteta. Mape, likovi i portreti likova su urađeni na tri različita načina. Pozadine su šarenolike i detaljne i izgledaju kao da su naslikane, dok su pikselizovani avatari likova, iako zanimljivi, neproporcionalni i izgledaju kao da pripadaju u nekom JRPG-u. Portreti likova su urađeni realistično i izgledaju divno, ali se u slučaju custom likova ne poklapaju sa njihovim izgledom. Štaviše, čini se kao da je više umetnika radilo na portretima jer je razlika u stilovima slikanja veoma vidljiva.

Animacije su oskudne i dosta ukočene, ali služe svrsi. Neki od napada i čini imaju slične animacije, ali se dovoljno razlikuju.

Muzika, sa druge strane, nit’ smrdi nit’ miriše. Neće vam smetati tokom igranja (ako je uopšte primetite) i ući će na jedno, a izaći na drugo uvo. Likovi nemaju glasove, ali su pozadinski zvukovi sasvim solidno odrađeni.

Na kraju balade, Fell Seal je nešto za fanove Final Fantasy Tactics. Priča nije dovoljno dobra niti zanimljiva da privuče nekog novog, a sistem bitke (ukoliko se ne podesi u opcijama) je više frustrirajući nego zanimljiv. Priča je više tu da popuni prazninu između dva fajta nego išta drugo.

AUTOR: Sanja Gajin

Igru za potrebe opisa ustupio Evolve

Fell Seal: Arbiter's Mark

7

70

7.0/10

Za:

  • Grafika.
  • Character creation i sve što spada u njega.
  • Dašak svežine u turn based RPG žanru.

Protiv:

  • Priča i likovi.
  • Statična kamera.
  • Grind, grind i samo grind.
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top