REVIEW: Our World is Ended.

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Kada je čovečanstvo bilo u najvećoj dilemi, ne mogavši da se odluči da li radije treba igrati video-igre ili čitati knjige, u pomoć je uskočio tek izrođeni žanr – vizuelni romani. Verovatno 99% ukupne količine ovih tekstualnih video igara potiče iz Japana, zemlje beskrajnih priča i ljubavi prema crtežu i animaciji. Pa tako i naslov pred nama…

Our World is Ended. (tačka je deo imena, nije lapsus) je upravo igra ovog žanra video-igara. Žanra koji nikada nisam u celosti kapirao, jer sam izgleda prespavao momenat kad je čovečanstvo bilo u dilemi između knjiga i igara, pa me je tako istovremeno i zbunjivao, ali i slabo držao pažnju. Međutim, kao igračkom štivu koje ne traži veštinu od igrača, a pruža dovoljno interaktivan, vizuelni narativ, ovaj pravac među igrama i te kako zaslužuje moje priznanje. A i poštovanje.

Za potrebe ove recenzije, hajde da “visual novel” podelimo na “visual” i “novel”. Tako se čini nadasve ispravno…

Vizuelno, igra izgleda odlično. Od dizajna, pa do crtačke prezentacije, sve je prepuno boja i ekspresivnih crteža. Likovi su prepoznatljivi i svaki za sebe, a postavka i okruženje nude dovoljan broj varijacija da mogu lako da drže pažnju igrača.

Kompletan doživljaj prati kvalitetna muzika, a glasovna gluma je pravi primer vrhunskog glumačkog umeća. Glumci su bez greške, odradili sjajan posao i ušili u samu dušu svakom od likova.

Osim standardnih opcija koje možete pronaći u svakoj igri ovog tipa, kao što je recimo automatsko skrolovanje teksta i njegovo uklanjanje sa ekrana, prisutne su i sve ostale postavke koje bi vam ikada mogle biti potrebne na ovakvom mestu. Kojom brzinom se iščitava tekst, prozirnost prozora i zaustavljanje preskakanja kada naiđete na izbor u priči, samo su neke od njih.

Po pitanju same priče, Our World is Ended. najviše podseća na Steins Gate anime/igru, i to svojim šašavim duhom, likovima i spletom okolnosti. Maleni razvojni tim za video-igre, pronašao se u nezavidnoj situaciji. Lokacije i likovi njihovih igara, pokušavaju da se probiju u svet i postanu stvarnost, time brišući sve ono što trenutno postoji. Sva sreća, tim ima svog perveznog programera i nervoznog planera, koji će sa ostatkom grupe sigurno moći nešto da preduzmu, zar ne? Zar ne?!

Igre ovog tipa, mahom imaju po nekoliko završetaka, koji zavise od izbora koje pravite kroz priču. Ukoliko vam ovo kvari celo iskustvo, jer vas primorava da donosite izbore za koje znate da vode srećnom kraju, umesto one koje zaista želite, možete se obradovati. Jer izbori u Our World is Ended. ne utiču toliko na pravolinijski tok priče, koliko funkcionišu kao trenutno osveženje narativa interakcijom.

Our World is Ended. kao video-igra možda ne puca u sam vrh industrije, ali kao vizuelni roman, apsolutno briljira na gotovo svim bitnim poljima. Priča je zabavna, duhovita i na momente snažna, likovi odlično zamišljeni, a još bolje oživljeni kroz glumu, a crtež i kompletan stil – božanstveni. Barem ukoliko uopšte volite ceo anime fazon…

Ako volite ovaj žanr, ne propustite i ovu igru. Sa druge strane, ako nikada niste ni pomišljali da bi nešto ovako ikada moglo da vam se dopadne… Pružite mu šansu. Ko zna, možda ćete posle ove igre, sve buduće knjige igrati, umesto da ih čitate.

Igru za potrebe opisa ustupio PQube Limited

Our World is Ended.

7.8