REVIEW: Dragon Ball Heroes

Ovaj broj je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Dragon Ball je jedan od mojih omiljenih anime/manga serijala svih vremena. S tim u vidu, tokom proteklih decenija sam barem probao bukvalno svaku od video igara sa ovom tematikom, uključujući i neke od neoprostivo zaraznih “gacha” igara za mobilne uređaje.

Za neupućene, “gacha” predstavlja sistem u igrama, kojim nove likove osvajate na sreću. Nešto veoma slično neslavnim “loot” kutijama koje su preplavile video igre poslednjih godina. I dok normalnim igranjem ostvarujete spor progres i povremenu mogućnost da odradite “gacha” izvlačenje iz mora likova, nadajući se onom koji vam je potreban, novcem možete da ubrzate ovaj proces kupovinom dodatnih šansi za izvlačenje. Veoma opasna i zarazna rabota…

S ovim na umu, jedna od igara ovog tipa, već gotovo deset godina bila je ekskluzivna za japansko tržište. Dragon Ball Heroes je igra sa kartama za arkadne mašine, kasnije portovana u nekoliko različitih iteracija za Nintendo 3DS. Sve igre su i dalje bile ekskluzivne za Japan, do pojave upravo ovog izdanja. Super Dragon Ball Heroes: World Mission, dugo je očekivano izdanje za zapadno tržište, koje u sebi sadrži kompletan sadržaj prethodnih igara. Nema sumnje da podnaslov “World Mission” zapravo aludira na osvajanje zapadnog odnosno svetskog tržišta…

Prvo što možemo da uočimo, jeste da je u pitanju port igre stare deset godina. Jer grafika je bukvalno na nivou neke od Dragon Ball igara sa PSP konzole. U najbolju ruku, neke od PlayStation 2 3D tuča sa Dragon Ball tematikom. Drugim rečima, vrlo vremešno i bez mnogo vizuelnih kvaliteta.

Sa druge strane, preostali elementi nadoknađuju grafičku zastarelost. Da li zbog nedostatka ovakvih igara na domaćem tržištu ili nekog vanvremenskog kvaliteta, Super Dragon Ball Heroes je izuzetno zarazna i zabavna igra, puna sadržaja i modova za igranje.

Kao glavni, na raspolaganju imamo “Story mode” koji kroz mnoge borbe prezentuje priču ovog univerzuma. A u pitanju je jedan kompletni haos. Cela igra predstavlja pozamašan “fan service” jer ovde ćete spajati nespojive likove u nezamislivim scenarijima, o kakvim ste do sada verovatno mogli samo da maštate. Ukoliko volite da maštate o takvim stvarima, jel te…

Igra pretpostavlja da ste odlično upoznati sa kompletnom Dragon Ball sagom, tako da vam ništa neće pojasniti od priče. Zapravo, protagonista igre je i sam veliki fan serijala, upućen u megapopularnu kartičnu igru koja se otima kontroli. Iskreno, borbe su toliko česte i duge, da je priča koja je jedini segment igre koji može u potpunosti da se preskoči, nažalost morala da trpi. Nakon nekoliko časova pomnog praćenja, dobila je samo “skip” od strane mog desnog palca. Večna joj slava…

Šalu na stranu, ukoliko imate vremena, a ljubitelj ste ovakvih priča, sigurno ćete uživati. U suprotnom, možete se oprobati i u “arcade” modu koji donosi isto gomilu borbi i scenarija, ali bez narativne gnjavaže. Da ne pominjem i onlajn multiplejer, gde je jedina priča koja će se odvijati, glasno i neartikulisano urlikanje pri svakom izgubljenom meču. Da, ove borbe mogu zaista da se otrgnu kontroli.

Što se samog gejmpleja tiče, u pitanju je strateško-potezna igra sa kartama. Pri svakom potezu, birate poziciju sedmorici vaših likova na borbenoj tabli. Tabla je podeljena u četiri reda, gde tri predstavljaju poziciju za napad, a jedan za oporavak. Dok su u borbenoj poziciji, likovima se troši “stamina” za napadanje, a u oporavku se, jel te, oporavlja. Sva energija uložena u napad se na početku svakog poteza sabira, i igrač sa većom energijom ima pravo na prvi napad. Ovo je naročito korisno uzevši u obzir da u prvom napadu možete ošamutiti protivničke likove, zbog čega će biti prinuđeni da preskoče sledeći potez.

Cilj svake borbe je da se energija protivničkog tima, koja je izražena posebnom skalom, isprazni do nule. Ovo se naravno postiže napadanjem, koje osim dobrog strategisanja, od igrača zahteva i da dobro odradi “minigame” akcije pri svakom napadu, odnosno odbrani. Dok su ove akcije poprilično jednostavne pri izvršenju specijalnih napada, najvažnija i najizazovnija jeste ona od koje zavisi da li ćete uopšte zadati super udarac odnosno odbraniti se od protivničkog. Ovo je predstavljeno u energetskoj skali koja se brzo puni i prazni, a poenta je zaustaviti je kada je napunjena što bliže vrhu. Poprilično standardna i često iritirajuća “minigame” mehanika. Zato počnite da trenirate reflekse već odmah.

Osim igranja putem kontrolera, dosta ovih akcija moguće je kontrolisati i dodirom ekrana u portabilnom modu, što često predstavlja i najprirodniji način za kontrolisanje. Šteta što i ostatak igre nema “touch” kontrole, pa da Switch verzija može da pruži jedno mobilno, od kontrolera nezavisno iskustvo.

A ono gde naravno leži najveća draž, jeste u “gacha” izvlačenjima. Karte koje se koriste za izvlačenje, dobijaju se nakon svake pobede i u potpunosti su besplatne (nema mikrotransakcija). Ali, i pored zaista velikog broja besplatnih pokušaja, biće vam potrebno mnogo sreće da nasumičnim odabirom izvučete najmoćnije likove. I ukoliko niste od srećne sorte, ne brinite. Super Dragon Ball Heroes poseduje i mogućnost pravljenja proizvoljnih karata od delova koje možete da kupite valutom unutar igre. Ovo zapravo pruža još veće mogućnosti, jer umesto da budete ograničeni na samo ono što igra sama nudi, moći ćete da stvarate unikatne likove i otkrivate nove strategije.

Količina strategija je jednom rečju – ogromna. Interakcije između likova odnosno način na koji sarađuju kada im se veštine i statistike poklope, zahtevaju dosta istraživanja i eksperimentisanja od strane igrača. I dok većina početničkih borbi mogu izgledati repetativno usled identičnih napada koji će se ponavljati u svakom meču, već prvo otkrivanje naprednih strategija ponovo će učiniti da svaki meč zasija punim sjajem. Što nas dovodi do konačnog zaključka. Super Dragon Ball Heroes: World Mission je zabavan onoliko koliko vremena i razmišljanja uložite u njega. Poprilično fer nagodba, složićete se.

Ukoliko niste sigurni da li je ovako nešto uopšte za vas, a volite Dragon Ball, preporučujem da prvo probate neku od “gacha” igara dostupnih za mobilne uređaje. U samom vrhu su Dragon Ball Z Dokkan Battle i Dragon Ball Legends, užasno zarazne igre koje mi memoriju na mobilnom telefonu jedu već godinama. Iz tog razloga, da ponovim – vrlo pažljivo sa tim naslovima!

A ukoliko već znate šta želite i sve ovo vam deluje interesantno, nema šansi da ćete se razočarati nakon što igru i nabavite. Količina sadržaja pružiće vam desetine i desetine sati prave Dragon Ball “fan service” akcije, koju je Japan već dugo i sebično čuvao, ali je sada konačno tu i za nas.

Igru za potrebe opisa ustupio Bandai Namco

Dragon Ball Heroes

7.9