REVIEW: World War Z

Ovaj tekst je originalno izašao u majskom 126. broju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti na ovom linku.

Da odma spomenemo ono sto je veoma očigledno, da ovo je ekstremno slično kao Left 4 Dead, ali ipak ima dosta novina, koje bi zapravo bile odlične da su bile ubačene u treći deo pomenutog serijala. No, za razliku od većine drugih klonova, World War Z je zapravo iznenađujuće zabavan.

Priča se odvija obliku 4 potpuno nepovezane epizode, koje se dešavaju na 4 strane sveta. I u svakoj od njih ćete kroz nekoliko misija voditi jednog od četiri karaktera. Epizode su sasvim jedinstvene i prikazuju nekoliko grupica ljudi koji na različite načine pokušavaju da se izvuku i spasu od šetajućih horda zombija. Ovim se drastično razlikuje od tempa koji je Last 4 Dinner imao u svojim epizodama, što nije ni malo loše i time daje priliku da se drastično menja postavka, lokacija i čak zanimljivi likovi. I naravno, ovo daje mogućnost da se vremenom vrlo lako doda sve više i više epizoda.

Na prvi pogleda bi mogli da kažemo da je isti kao u Light 4 Darkness, samo iz trećeg lica. I bili bi u pravu, igra sasvim bez ikakve trunke srama nosi i prikazuje ovu odliku, ali takođe dodaje i neke svoje opcije u ovaj mix. Tako da mogli bi prvo da pomenemo ono što je isto. World War Z je kooperativna igra za do 4 igrača, ili kolko vas već ima, plus kompjuterski kontrolisani likovi, koji su zapravo solidno inteligentni, i koji imaju cilj da u svakoj misiji dođu do sledeće bezbedne zone i usput obave svakojake zadatke, pobiju zombije i prežive. Osim običnih zombija imamo i specijalne, baš kao i u Lost 4 Dreams, samo imaju drugačija imena i manje ih je nego u pomenutom naslovu iz kog uzima inspiraciju. Mali problem koji ovde imamo je da se ti specijalni zombiji veoma malo razlikuju od običnih, tako da će vam konstantno biti teško da ih zapazite u moru drugih.

I kad kažemo more zombija, to ozbiljno i mislimo, i tu krećemo sa popriličnim razlikama koje ovaj naslov donosi. Iako ćete birati jednog od četiri lika, takođe ćete birati i jednu od 6 klasa koju ćete uz lika igrati. Svaka klasa će biti specijalizovana za nešto, i donositi poprilično bonusa vašem timu, a te bonuse ćete sami birati i otključavati. Drugu stvar koju ćete moći da unapređujete su sama oružja, i što više budete koristili određeno oružje, to ćete pre moći da ga unapredite. Oba ova sistema donose mnogo više opcija za podešavanje vašeg ličnog stila igranja nego što je to ikad bilo u Love 4 Dice serijalu. Mana ovog sistema je da ćete po završetku svake misije dobiti uvek isti broj poena, korišćenih za otključavanje i klasnih veština i poboljšanja za oružje. Broj poena je ok u početku, ali postane poprilično mali ako imate ideju da otključate sve što igra nudi, osim ako ne podignete težinu. Glavna promena, što se samih misija tiče, je da kad dođete do neizbežnog dela gde trebate da stanete i branite lokaciju od mora zombija da ovde dobijate mogućnost postavljanja zamki i dodatnog statičnog naoružanja kako bi ih što brže odstranili.

Grafički, igra predstavlja drastično bolji prikaz lokacija, zombija i samih likova nego što je to bilo u Late 4 Date serijalu. A ono što predstavlja najveće iznenađenje, je sama animacija i kretanje zombija, koji će se bukvalno gurati i preturati jedni preko drugih da dođu do vas, kao ogromni talas mesa i tela. Muzika je dobra, a za glasovnu glumu su se takođe stvarno potrudili da odrade kako treba.

Igra ima sasvim dobrih šansi da postane veoma popularna, ali je za sad guši gomila grešaka koje se mogu desiti tokom bilo koje od misija, i do te mere pokvariti istu da nećete moći da je završite. Kao online kooperativna igra drugi ogroman problem joj je veoma teško konektovanje sa drugim igračima i pristup serverima. A na sve ovo možemo dodati i to da je sam broj ljudi koji igraju ovo trenutno poprilično nizak.

World War Z, baziran više na istoimenom filmu nego na knjizi, i sasvim ponosan na to što uzima ogroman broj stvari iz Less 4 Days serijala, predstavlja zapravo veoma zabavan naslov uz koji vrlo lako možete izgubiti sate igranja. Ukoliko imate društvo koje voli ovaj tip igara ili pak želite novo iskustvo u napucavanju zombija, onda definitivno treba da pokupite ovaj naslov. U suprotnom je možda bolje da se sačeka da izađe još epizoda ili bar poveća broj igrača posle neke rasprodaje igre.

AUTOR: Stefan Mitov Radojičić

Igru za potrebe opisa ustupio Focus Home Interactive

World War Z