REVIEW: Super Mario Maker 2

Neke stvari prosto ne idu zajedno. Ne, definitivno ne mislim na Super Marija i kreiranje nivoa od strane igrača, jer to je odlična kombinacija! Ono što izgleda ne ide uz Super Marija jeste broj sedam i po. Jer pre neku godinu, kada sam iskreno i bez ustezanja Super Mario Odyssey igri dao ocenu u vidu broja 7.5, kao da se sav gnev populacije brkatih fanova stihijski sjurio u mom smeru, u meni ne prepoznajući jednog od njih. I bez obzira što je sedam i po poprilično visoka ocena za jednu video igru, sada kada je još jedan Super Mario naslov preda mnom, već mi se diže kosa na glavi od pomisli da ću morati da je ocenim.

E pa znate šta? Ako ste mislili da će strah od kuka i džojstika besne igračke rulje da utiče na slobodu mog novinarstva, grdno ste se prevarili. Zato ću odmah da vam dam svoje mišljenje o ovoj igri, pa da završimo s tim. Super Mario Maker 2 je odlična igra! U stvari… Izgleda da sam džabe brinuo. Ova igra je za više od (visoke) sedam i po ocene.

Prvi deo, relativno skoro objavljen i za 3DS, nešto je čije sam “početke” doživeo uz kreativnu slobodu Little Big Planet naslova. Ali istovremeno i originalna igra, jer je nudio iskustvo stvaranja nivoa nepogrešivo prepoznatljivog Super Mario stila. Alatka, koja, nakon što dospe u ruke ljubitelja, postaje bezgranična riznica kreativnosti. Jer ukoliko biste danas krenuli da igrate jedan po jedan od nivoa koje je stvorila bogata zajednica Super Mario Maker kreatora, verovatno biste negde na polovini ukupnog broja nivoa primili i svoju prvu penziju.

Super Mario Maker 2 nadograđuje ili bolje rečeno – menja formulu originala, tako što izbacuje neke elemente, dodajući opet neke druge. Ali,  evo nekih od razlika koje su meni lično zapale za oko.

Na raspolaganju imamo “story mode” koji za zadatak ima da nam da ideju šta je sve moguće stvoriti alatkama koje igra poseduje, odnosno predstavlja prelazak stotinak nivoa koje je Nintendov tim stvorio unutar same igre.

Mario mora da sakupi što više novca kako bi se greškom obrisani zamak ponovo izgradio. Za novac, potrebno je da pređete što više nivoa, koji su rangirani po težini pa istovremeno i nagradi koju za prelazak istog dobijate.

Za prelazak ove priče, biće vam potrebno svega nekoliko sati, sa sve pronalaženjem skrivenih lokacija i tajni, što nije toliko strašno, s obzirom da se glavnica igre nalazi u kreatoru, odnosno mogućnosti da pravite sopstvene i igrate tuđe nivoe.

Dok se na Wii U i 3DS platformama kreiranje kontrolisalo olovčicom, što je istovremeno delovalo najprirodnije, ovde nivoe možete praviti koristeći klasične komande na kontroleru ili prstima putem ekrana osetljivog na dodir. Druga opcija je svakako najbolja, pa iako je doživljavam kao korak unazad naspram iskustva sa prvom igrom, i dalje vrši odličan posao.

Neka od pravila pri građenju su promenjena, kao na primer mogućnost preklapanja izvesnih objekata. A ni nedostatak specifične dugačke pečurke, koja Marija pretvara u mršavog i krakatog lika sa specifičnim kretanjem, nije me obradovala. Možda i najveće razočarenje jeste nemogućnost korišćenja Amiibo figurica za promenu kostima, odnosno lika kojim upravljate. Nije u pitanju esencijalna stvar kao ni ostale promene, ali opet pomalo nedostaje…

Sve ostalo, predstavlja nadogradnju na već postojeće. Meniji koji iskaču sa predlozima i mogućnostima za građenje, sada skraćuju proces eksperimentisanja i omogućuju igračima da mnogo brže i promišljenije rade na svojim kreacijama. Osim standardnih tema koje su bile prisutne do sada, sada imamo i Super Mario 3D World koji, osim što grafički menja izgled sveta, nudi i nekolicinu svojih unikatnih mehanika, protivnika i mogućnosti za igranje.

Super Mario Maker 2 je moćan alat koji pruža gotovo neograničeno mogućnosti, kada je u pitanju pravljenje nivoa ove kultne franšize. A ukoliko niste kreativac, na raspolaganju ćete imati nepresušnu riznicu nivoa koje neumorno stvara vredna zajednica. Samo, ne zaboravite da vam je neophodna pretplata za Nintendov onlajn servis… Detalj koji lako može da promakne, s obzirom da nije u pitanju klasična multiplejer igra već samo deljenje sadržaja putem interneta.

Moram da priznam da i pored visokih očekivanja za nastavak prvog dela, konačno mogu da predahnem jer ih ispunjava itekako dobro. A i zbog činjenice da mi se igra dopala dovoljno da mogu da budem široke ruke što se ocenjivanja tiče! Jedno je držanje do slobode mišljenja i igračkog novinarstva, a drugo uvrede i pretnje fanova koji bacaju vatrene lopte ka vama.

No, najveće olakšanje sigurno leži u činjenici da Mario ovaj put nije nimalo razočarao, već hitro, uz kultni troskok prevazišao sva iščekivanja i nadmašio strahove. Ukoliko ste kreativni ili prosto volite da se divite kreacijama onih koji jesu, a pritom volite Super Mario platformisanje, znate šta vam je činiti. Zaobiđite ovu igru i igrajte Little Big Planet 3.

Šala! Bio je to samo jedan mali test za Mario fanove. Dok me jure niz ulicu, vi uživajte u ovoj sjajnoj igri. Pa se vidimo negde u bogatoj biblioteci preteških nivoa. Kada zaliči kao da ga je nemoguće preći, znajte da sam ga ja pravio. Verovatno u trku, bežeći od neke nove, besne rulje ozlojeđenih fanova…

Igru za potrebe opisa ustupila CD Media

Super Mario Maker 2

9.1