PC

Developeri razočarani ovogodišnjom Steam letnjom rasprodajom i Grand Prix specijalom

Potez kompanije Valve da “gamifikuje” svoju Steam platformu, tako što bi igrači ispunjavali razne objektive za priliku da osvoje besplatnu igru sa liste želja, se na papiru pokazao kao izuzetno dobra ideja.

U praksi i ne toliko.

Zbog manjka komunikacije, mnogi igrači su zbog Grand Prix događaja krenuli da brišu manje, odnosno indie, naslove sa svoje liste želja kako bi povećali šanse da osvoje neki vredniji AAA naslov.

Ovo je najviše na štetu išlo upravo nezavisnim developerima koji se neprestano muče da kreiraju nešto jedinstveno i zanimljivo za igrače, jer se brisanjem sa liste želja gubi velika moć oglašavanja sniženja igre, a samim tim i prekopotrebnog profita.

Letnja rasprodaja je privedena kraju, a sa njom i taj Grand Prix, u kojem je pobedio tim Korgi, ali pobeda je potpuno u senci obostranog razočarenja igrača i developera.

Igrači su bili nezadovoljni zbog manjka komunikacije, a taj problem je Valve “lako rešio” jer je nasumično podelio 5,000 ključeva sa igrama, dok su developeri ostali praznih džepova.

Oni su ponovo iskazali svoje nezadovoljstvo organizacijom rasprodaje, a sada su za razliku od prošlog puta imali i solidne dokaze. Jedan mali developer je direktno uporedio uticaj Grand Prix događaja na prodaju u odnosu na prošlu rasprodaju, iskazavši da je sada zaradio tričavih 200 dolara, dok je prethodnog puta od kupovine uzeo čak 2,000. Još jedan studio je portalu Kotaku anonimno pružio podatke da je prošle godine od prodaje jedne igre zaradio 100,000$, a ove svega 65,000$.

Ovo nije jedini slučaj, mnogi se žale na znatno slabiju prodaju u odnosu na pre, a govore i da se broj korisnika koji njihovu igru ima na listi želja prepolovio.

Grand Prix događaj se može opisati kao kap koja je prelila čašu, jer se on nadovezao na skrivene promene u sistemu po kojem Steam preporučuje igre i koji nije vidljiv očima običnog kupca, ali developerima i te kako jeste.

Twitter profili kreatora indie igara su prepuni žalbi na to da se igre tog tipa brišu iz preporuka na Steamu i da iz tog razloga mnogi beleže pad popularnosti i da samo velike igre ubiru profit dok manji propadaju.

Nadamo se da će iskreno Valve reagovati na ovo nezadovljstvo i da će Steam održati kao dobro mesto za sve indie developere, koji su trenutno zabrinuti zbog ovog ishoda.

Bitno je naravno napomenuti da je Epic Games iza ugla i da pomno prati svaki potez i pogrešan korak.

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top