Kolumne

Dnevnici Azerota – Zašto je Battle for Azeroth ground-breaking ekspanzija?

Kada kažem ground-breaking ne mislim nužno i best ever. Ta titula je i dalje rezervisana za WotLK i to će teško da se promeni. Ali, WotLK je bio davno davno. Na mnogo načina i to je bila ground breaking ekspanzija sama po sebi. Ipak, ne pričamo sada o tome. Fast forward deceniju unapred i imamo đuskanje po Kul Tirasu i Zandalaru. Zašto je sve ovo ground breaking? Well, krenimo redom.

Prva ekspanzija koja je potpuno promenila sistem gearovanja, da ne kažem „izbacivanja“ tier setova. Ovo je nešto oko čega su se najviše lomila koplja i po čemu je cela ekspanzija postala nepopularno poznata. Ground-breaking da! Dobro prihvaćeno? I ne baš. Ipak kako ekspanzija odmiče, tako se i igrači polako navikavaju na to što imaju i uz konstantne (iako sve manje) kritike na račun RNG sistema, ipak prihvataju „azerite armor“ kao nužno zlo.
Druga stvar po kojoj će ova ekspanzija biti upamćena jeste implementacija RTS komponenti u MMO seting. Naravno, govorim o  Wafrontovima. Nikada pre nismo imali priliku da u WoWu gradimo bazu, skupljamo resurse i regrutujemo trupe kao u klasičnom RTS-u. Kao i većina stvari u ovoj ekspanziji i ovo možda neće ostati upamćeno kao nešto najbolje što se desilo. Naravno, deo toga ide na dušu i samog Blizzarda jer jednostavno nisu iskoristili potencijal koji warfront nosi sa sobom. Bar nisu još uvek.
Island expeditions su takođe nešto što do sada nismo imali u WoWu, ali ni ovaj kontent nije dobio dovoljnu pažnju. Jednostavno, igračima ova ostrva nisu legla osim eventualno onih na mythic težini. Doduše, u poslednjim patchevima dodate su mnoge nagrade što bi možda trebalo da ih učini privlačnijim. Ali, sve je to i dalje pod znakom pitanja.

A sada da krenemo u meso. Ono po čemu će se sigurno pamtiti ova ekspanzija jeste drugi raid, „Battle for Dazar’Alor“. Mala je šansa da ne znate zašto je ovaj raid toliko bitan. Ovo je prvi i jedini raid ove vrste u WoWu. Sama ideja da imamo instancu koja je dvosmerna datira još od vremena WotLKa. Ali, sistemski zahtevi, složenost posla i jednostavno „nemanje“ dovoljno dobrog trenutka su odlagali spektakl. A tematika ove ekspanzije je došla kao poručena. Eksplicitan konflikt na teritoriji koja je pod kontrolom jedne od frakcija je sasvim zadovoljavajuće mesto za egzekuciju najambicioznijeg raida koji je ikada postojao u WoWu. Različitih par boss fajtova za obe strane, a onda switch u kožu neprijatelja da se rewinduje ono što se desilo sa druge strane ružičaste piramide. Dodajmo tome da su obe strane pretrpele gubitke veoma bitnih figura, pa čak za malo da skinemo skalp i samoj ledenoj princezi. Remek delo u svakom smislu reči.
Idemo dalje, kada sam već pomenuo eksplicitnost, treba da kažem da je ovo prva ekspanzija koja se ne bavi čarkama već pravim ratom koji besni između Horde i Alijanse. Do sada je uvek konflikt bio nešto što je bilo sporedna stvar i to više u formi kontrolisanih okršaja. Otvoren sukob nikada nije postojao, barem ne kao tema. U BfA, Blizzard konačno izlazi iz zone komfora i rat konačno stavlja na pijedestal i kao glavnu temu nečega što od početka ima reč „RAT“ u imenu. Kako će se rat završiti to ne zna niko izuzev ljudi u vrhu. Ali jedno je sigurno, na kraju ništa neće biti isto.
U vezi sa ratom je i „War Campaign“, serija kvestova kroz koju se odmotava drugi krak priče. Ovo je takođe svojevrsna inovacija i simpatičan način da se dvostrano odmotava priča koja će na kraju eventualno da se slije u jednu jedinstvenu kulminaciju.

I na kraju, možda i najbitniji detalj po kome će cela ekspanzija ostati upamćena jeste taj da smo već gotovo godinu dana kao guske u magli. Zašto? Pa jednostavno je. Prvi put u istoriji ne znamo sa sigurnošću ko je glavni zloća. I uprkos tome sto su wow related topici po internetu preplavljeni špekulacijama i teorijama, sa sigurnošću se ne može reći čiji skalp ćemo poslednji skinuti. N’zoth? Najverovatnije ali… Azshara je (ponovo) živa, da li ćemo opet da je ubijemo? Šta ćemo sa Dark Lady? Da li je ona Garosh 2.0? Neko totalno neočekivan? Bah, sve ovo je plodno tlo za teoretisanje i činjenica je da još neko vreme nećemo znati sa sigurnošću. I to je lepota BfA ekspanzije. Njena snaga možda nije u dobrim gameplay mehanikama. Možda joj integritet narušavaju konstanti store dodaci koji igračima izvlače keš. Ali jedno je sigurno. Narativ je ono gde BfA sija punim sjajem. Priča i odmotavanje raznoraznih plot threadova je dovedeno do savršenstva. I zaista na kraju imamo ground-breaking iskustvo kao nikada pre. Nekada loše, nekada dobro ali sigurno interesantno do samog kraja.

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top