Rat protiv mikrotransakcija i loot kutija je daleko od gotovog, i iako mnoge zemlje već postižu napredak u borbi protiv predatorskih mehanika u igrama, ekstremnih slučajeva ne manjka.
U najnovijem saslušanju koje je sprovela britanska vlada, otkriveno je da je jedan igrač u igri Runescape, putem mikrotransakcija, potrošio neverovatnih 62 000 dolara.
Na taj način je on naneo ogromne finansijske poteškoće svojim roditeljima, jer 62 000 dolara nije uopšte naivna suma novca i nije jasno kako je to moglo promaći roditeljima, a studio iza Runescape naravno zadovoljno trlja ruke.
Runescape čak ima i limit, što znači da igrač ne može da potroši više od 1000$ nedeljno, ili 5 000$ mesečno, zbog čega nas još više čudi podatak da je jedan igrač uspeo da napravi ogromne troškove, a da niko ne reaguje.
Mikrotransakcije su tokom godina postajale sve važniji deo igre, a sa dolaskom Fortnite je počela i prava ekspanzija raznih besmislenih dodataka koji se mogu kupiti u drugim igrama, što je doprinelo većim troškovima unutar same igre.
Veći deo igračke zajednice je besan zbog ovoga, a vidi se i da veliki uticaj na sve više mikrotransakcija imaju igrači koji su spremni da troše više novca, pa je i pored pritužbi i žalbi developerima isplatiljivije da ostave mikrotransakcije u igri.