REVIEW: The Witcher 3 (Switch)

Napredak u medicini, 7 milijardi ljudi na planeti ili dostupnost informacija… Sve su to pokazatelji da živimo u budućnosti. Ali ne i meni… Za mene, takav pokazatelj je kompletno The Witcher 3 iskustvo koje mogu da igram u pokretu, bilo kad i bilo gde! Jedna od najcenjenijih RPG franšiza, u svom kompletnom obliku trećeg nastavka, sleće pravo na Nintendo Switch međ moje palčeve, i ja zviždim temu iz filma “Povratak u budućnost”.

Zapravo, zviždao bih da već ne pevam slovenske žalopojke, sopstvenu i nakaradnu interpretaciju fenomenalnih deonica The Witcher 3 muzičkog albuma. Odakle uopšte krenuti kada je reč o ovoj igri, a da se ne krene od onoga što je najbolje? Odgovor ne postoji, jer – sve je najbolje, u svojoj sjajnoj ravnoteži.

Igra koja je oživela knjige o čuvenom vešcu, osim odlične muzike, nezaboravne glumačke postave, atmosfere koja proždire i priče koja upija, donela nam je i bezbroj sati istraživanja, stilski neprikosnovenih okršaja sa zverima i stotine različitih, naizgled beskrajnih aktivnosti. Sa svoje dve ekspanzije, The Witcher 3 predstavlja jedan od najgolemijih RPG naslova u istoriji video igara. A sada, u obliku od nekih 29 gigabajta, pokušava da se ugnezdi na moj Nintendo Switch. Šta da se radi, brišem pet drugih igara kako bih mu napravio mesta…

Zaista ne vredi trošiti reči o ovoj igri sada, skoro pet godina nakon što se prvobitno pojavila. Ukoliko ste je igrali, znate tačno o čemu je reč. Ukoliko niste… Javite mi vašu adresu da vas izvučem podno golemog kamena koji vas očito sprečava da otvorite oči i pogledate ka vrhu igračke industrije…

Igru sjajne vizuelne prezentacije i ogromnog sveta, prebaciti na prenosivu konzolu, nije nimalo lak zadatak. Pa je za ovako nešto bilo neophodno napraviti nekoliko žrtvovanja po pitanju grafike i performansi. U prenosivom režimu na HD displeju Nintendove konzole, igra izgleda pristojno. Teksture su vidno osiromašene, kao kada ih na računaru stavite na minimum. Ali, uzevši u obzir da u modernim igrama, razlika između najnižih i najviših podešavanja i nije drastična kao nekad, ovo nije toliko strašno.

Ono što donosi ozbiljniji udarac po pitanju grafike, jeste rezolucija renderovanja koja izgleda niže i od 720p. Ovo je svakako podnošljivo na “malenom” Switch ekranu, ali igrati igru na velikom televizoru, ne obećava dobar provod. Iskustvo koje se graniči sa kačenjem PlayStation 1 konzole na Full HD televizor, nije nešto što bih poželeo ni manje omiljenim mi ljudima, a kamoli poštovanim čitaocima našeg časopisa.

Barem je rezolucija niska samo po pitanju renderovanja, pa je grafički interfejs netaknut. Sav tekst, predmete i opcije možete videti i čitati bez ikakvih problema.

Performanse su treća žrtva koju je Switch verzija morala da položi. U 90% slučajeva, igra radi na odokativnih 30 frejmova u sekundi, dok na nekim deonicama ume da “zaštuca” i osetno ispod toga. Ovo je manje primetno dok se igrate na televizoru, a konzola je na napajanju, ali rezolucija koja vas tamo dočeka odmah sugeriše da, to prosto nije vredno toga.

Zato su kontrole, osećaj igrivosti i kompletne atmosfere u celosti netaknuti. Igrati igru na Switchu, u prenosivom režimu, jeste isto kao igrati je i na bilo kojoj drugoj platformi – samo još privlačnije. Udobnu fotelju i veliki televizor, svakako je teško nadmašiti. Ali, loviti zaboravljene nemani u ulozi neustrašivog vešca tik pred nosem, u dubokoj noći sa čaršafom preko glave, donosi totalno novu dimenziju imerziji i igračkom uživljavanju. Ne, ne kažem da sam probao to, samo… Samo da će neko to sigurno uraditi!

Niža rezolucija renderovanja i tekstura, pa ni slabije performanse, ne mogu ništa ovom igračkom golemu. Jer kao apsolutna nadoknada za oduzeto, pruža vam se mogućnost da jednu ovakvu igru, ponesete sa sobom i igrate je bilo gde. Osećaj je – fantastičan.

Ukoliko posedujete Nintendo Switch, bez obzira da li ste igrali igru ranije ili ne, vredi posedovati nešto ovako u svojoj kolekciji. Svakako savetujem da nabavite fizičku kopiju igre, kako sa svojih tridesetak gigabajta slučajno ne bi “isterala” Super Mario Odyssey sa interne memorije konzole. Ali i da žrtvujete nekolicinu drugih naslova kako biste igrali ovu kompletnu ediciju kultnog naslova, nije strašna stvar. U krevetu, stolici, autobusu ili na konju – igrajte i slavite “Switchera”. Jer – budućnost je stigla!

Šta je sledeće, Cyberpunk na prenosivoj konzoli? Držite me, kolena mi klecaju… Ovo je za nas, izverzirane sladokusce, kojima više nije dovoljno da Geralta nosimo u srcu. Već želimo i u džepu.

Igru za potrebe opisa ustupio CD Projekt

The Witcher 3 (Switch)