REVIEW: Abandon Ship

Ovaj tekst je originalno izašao u novembarskom 131. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Čuo sam da postoje tzv. “karakterni” glumci, oni glumci koji uvek igraju iste uloge, slične karaktere i kao takvi definisali su svoje karijere. Nisam verovao da ću postati “karakterni” recezent, ali takva sudbina mi deluje zapečaćena, bar što se mog urednika tiče. Znao sam da mi je mesto “numero due” recezenta u časopisu daleka, pa čak i nedostižna, a da ne spominjem tek prvu poziciju. Našao sam način da postanem broj jedan recezent, ako ništa bar u rogue-lite / FTL-like igrama!

Ako ste ikada uživali u FTL naslovu, ali pritom volite gusare, znači igrali ste Sid Meiers Pirates svojevremeno, dok ste sa osmehom od uveta do uveta plovili morima u Assassins Creed Black Flag i upravljali posadom, onda će vam Abandon Ship biti pravi nezaboravni izlet svega navedenog.

Vi ste zatvorenik kulta koji uspeva da pobegne iz njihovih strašnih tamnica i dokopa se svog prvog broda u igri. Članovi posade u početku čine vaši saborci iz tamnica koji su uspeli da pobegnu zajedno sa vama. Nakon što se otisnete u more i odbijete prvih par napada kulta, koje ujedno čine uvodne tutorijal misije, vaša avantura može da počne. Toliko ste odvažni da to što ste upravo pobegli od kandži jednog strašnog kulta – sekte, ne odvraća vas da krenete u misiju borbe protiv njih i otkrivanja misterije iza njihovog postojanja. Da ne ulazimo previše u detalje i spojlere, igra se dešava u alternativnoj verziji Karipskog zaliva, gde se okultno i gusarsko prepliće. Tajni kult će vas proganjati konstantno, dok ćete se pored njih susretati i sa drugim protivnicima, stvorenjima i nemanima koje more čuva i naravno Kraken! Svaki od događaja u igri propraćen je i tekstualnom kratkom ili malo dužom pričicom. Takođe, tu je često i mogućnost izbora akcije u zavisnosti od trenutne opreme broda, ili veštine određenog člana posade, što u mnogome može da utiče na ishod susreta, odnosno događaja. Ali, uglavnom se spremite na borbene okršaje.

Kao kapetan broda i posade plovite određenom lokacijom – zonom u moru u kojoj se nalaze mesta od interesa, od luka i svetionika do okršaja sa neprijateljima. Takođe tokom vaše plovidbe možete imati i neplaniran okršaj, susret ili događaj. Pored klasičnog izvođenja i posete lokacije na strateškoj mapi, ovde je to izvedeno malo kreativnije, gde brodom ručno plovite po stateškoj mapi koja je urađena u stilu starih morskih karti – mapa. Kada dođe do susreta, kamera prelazi u detaljan 3D prikaz vašeg broda i posade, sa elementima broda i opremom sa kojom upravljate. Pa ćete tu izvoditi vaše kapetanske zapovedi, ko će da puca sa kojih topova, ko će da popravlja, ko će da upravlja brodom itd. Tu je izvođenje slično kao u FTL igri, zajedno sa pauzom. U zavisnosti od ishoda okršaja, ukoliko preživite dobijate resurse, u suprotnom, ostajete na olupini broda u nadi da će vas neko spasiti.

Svaki član posade ima svoju malu „ličnost“, kao i svoje veštine u kojima je dobar, ali i negativne osobine. Kako vaš mornar više koristi određenu veštinu, kao što je popravljanje ili pucanje iz topa, ona će se više i razvijati. Pored članova posade, tu je i razvijen sistem unapređena samog broda po raznim sekcijama, kao što su paluba, jarbol, topovi, sekcija za lečenje itd. Sve je moguće unaprediti. Takođe je moguće vremenom kupovati i nove i veće brodove. Sve ovo se odvija u okviru samih luka u koje pristanete. Treba pohvaliti ovaj deo igre koji je lepo osmišljen i vizuelno stilski lepo predstavljen u stilu vremena i doba gusara.

Očigledno je da će igra pružiti puno sati plovidbe, što je i očekivano za ovaj žanr. Treba posebno pohvaliti vizuelni dojam igre, koji je veoma interesantan i detaljan. Neki generalni utisak da duže igranje ume da zamori i da sam gejmplej postaje dosta repetativan. Ali, tu su interesantni susreti koji umeju da razbiju monotoniju, tako da na kraju dana, ljubiteljima gusara i ovakvih igara, svakako preporučujem ovu igru.

AUTOR: Bojan Petrović

Igru za potrebe opisa ustupio Fireblade Software

Abandon Ship