Kada pomislimo na “oca” pucačina, pomislimo na Džona Romera.
Kokreator Doom i Wolfenstein serijala, igara koje su definisale ono što danas znamo kao FPS, odnosno pucačina iz prvog lica.
Romero je nedavno pričao sa novinarom Gardijana, i uglavnom su se dotakli tema “šta to danas ne valja u modernim pucačinama”.
Romero je kao glavne izdvojio dve stvari.
Prva je, po njemu, to što developeri danas “tovare” igrače sa brojnim oružjem koje često nema smisla ili je prosto bolje od onoga što ste imali pre, bez ikakvih interesantnih momenata. Po njemu, fokus treba da bude na kvalitetu oružja, a ne na kvantitetu. Bolje osam oružja gde će svako imati ulogu od početka do kraja igre, nego milion oružja za koje vas apsolutno ništa ne vezuje, brzo ih zaboravite i nemaju ništa unikatno u svom dizajnu. On kaže da je greška developera što su počeli pucačine da posmatraju kao RPG igre i tako unište onu osnovu koja ih je krasila – brzo i uzbudljivo napucavanje bez previše mozganja. Umesto toga igrače zatrpavaju gomilom nekih stvari koje su ranije bile karakteristične za druge žanrove, što odnosi tu lepotu jednostavnosti koju su pucačine nekada imale.
Drugi problem koji Romero vidi jeste u nedostatku kreativnog dizajna nivoa, i pre svega u nedostatku “tajnih soba” koje je on jako voleo. On smatra da je tu problem to što ogromne AAA igre prosto nemaju mesta za ulaganje vremena i resursa u nešto što nije esencijalno za samu igru, pa zato i sve manje viđamo razne “tajne” i nešto što igrači otkrivaju kasnije.
Ako vas interesuje detaljnije šta je Romero sve rekao Gardijanu, razgovor možete pročitati prateći ovaj link.