REVIEW: Autonauts

Ovaj tekst je originalno izašao u novembarskom 131. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Žanr simulacija raste u svakom pogledu, bilo da su u pitanju simulacije stvarnog života, istorije, ili nekih specifičnih grana. Ovaj tip igara je ugostio ogroman broj struka, poput Surgeon Simulatora i PC Building Simulatora, a sada je pred nama i ova zanimljiva simulacija o kojoj ćete čitati u daljem tekstu.

Imali smo prilike da zaigramo igru Autonauts, škotskog studija Denki Games. Ovde se radi o kolonizaciji novih svetova. Sami dolazite u netaknuti raj sa zadatkom da izgradite progresivno društvo, a za to se morate potruditi kroz gradnju naselja. Pre nego što uopšte dođete do gradnje, potrebno je prikupiti sve potrebne materijale i to sami, bez ičije pomoći. Dakle, svako drvo morate obraditi u dasku, jedno po jedno, svaki alat morate sami konstruisati, a isto je i sa ostalim resursima i gradnjom.

Autonauts nije tako dizajniran kako bi vas mučio, već kako bi vas kasnije u igri naučio jako važnom elementu – automatizaciji – koju ćete sprovoditi kroz robote-pomagače koje ćete takođe morati sami da konstruišete. Velika sloboda u igri se pokazuje upravo na ovom polju, jer koji god posao da smatrate zamornim možete programirati robota da sve to odradi umesto vas dok se vi bavite nekim drugim stvarima, ili konstruišete još robota.

Programiranje se vrši kroz prosti jezik uz vizuelnu pomoć, što znači da vam nije potrebno nikakvo poznavanje naprednih programskih jezika. Na ovaj način, Autonauts predstavlja savršenu igru za uvod u svet programiranja, bilo za decu ili za starije sa interesovanjem za ovu granu. Programiranje se ovde odvija tako što robota “učite” određenu radnju kroz pokazivanje, a onda mu možete narediti da to ponavlja iznova i iznova. Za ljude koji nisu ranije imali veze sa programiranjem, osećaj koji se javlja kada vidite da slatki robot na ekranu obavlja ono što ste mu vi zapovedili je, prosto rečeno, fantastičan. Na to se nadovezuje podatak da gotovo sve možete automatizovati, a ako provedete dovoljno vremena u igri, videćete da neke aktivnosti i robote možete automatizovati tako da rade efikasnije, što predstavlja ogromno dostignuće.

Grafički stil je izuzetno dopadljiv i dosta sličan Roblox igrama, sa low-poly teksturama, čime je dosta dopadljiv i deci, ali naravno i fanovima ovakve proste grafike. Samim tim, igra nije preterano zahtevna i možete je igrati na slabijim mašinama.

Gejmplej funkcioniše generalno dobro, i dopada nam se kako uključuje igrače u čitav proces, ali postoje problemi u vidu nakupljanja prevelikog broja aktivnosti i predmeta, da ne možete baš najbolje videti šta se događa i to ume sputati vaš kreativni um. Druga negativna stvar je manjak bilo kakve vrste narativa, koji bi savršeno legao u stil kojim je rađena ova igra. Priča je čak mogla imati ulogu, takođe odsutnog, tutorijala koji bi više uputio igrače na startu kako ne bi gubili vremena i sami na svoju ruku otkrivali šta i kako.

Sve u svemu, Autonauts je odlična igra za obožavatelje simulacija i one koji bi želeli da se upoznaju sa osnovama programiranja i automatizacije. Nedostatak priče ne ostavlja preteran trag i na to se brzo zaboravlja kada otkrijete čari programiranja robota.

AUTOR: Milan Janković

Igru za potrebe opisa ustupio Curve Digital

Autonauts