Najveća agencija koja se bavi dodeljivanjem rejtinga za video igre, Entertainmet Software Rating Board(ESRB), će početi da izdaje upozorenja za igre u kojima se nalazi loot box mehanike, što je dugo najavljivan potez.
Loot kutije neće biti opisane tim nazivom na izdatom rejtingu za video igru, već će se nalaziti pored upozorenja da postoje mikrotransakcije(In-Game Puchases), dok su one same opisane kao random items. Pod tim opisom spadaju opcije za kupovinu randomizovanih elemenata u vidu paketića, loot kutija i ostalih alternativnih naziva koji su prisutni u igrama.
Loot kutije su glavna meta kritika bile tokom 2017. i 2018. godine, zahvaljujući igrama Star Wars: Battlefront 2 i Middle-Earth: Shadow of War, koje su sa samim loot kutijama donele i prednost tokom igranja. Pored te činjenice da su igrači sa dubljim džepom dobijali i prednost, mnoge vlasti su loot kutije označile kao element kockanja, što ima negativan uticaj na mlade, pa su tako određene igre zabranjene u nekim državama, ili su dobile velike promene.
Ovih meseci je situacija sa loot kutijama manje pod lupom javnosti, mahom zbog prelaska mnogih developera na Battle Pass sistem, sa kojim je igračima u startu poznato šta dobijaju za svoj novac. Ovaj sistem je implementiran prvenstveno u Fortnite: Battle Royale, a istim koracima su išle i ostale popularne multiplejer igre.
#ESRB will begin assigning a new Interactive Element, In-Game Purchases (Includes Random Items).
Find out more in our new blog: https://t.co/LPhd5rl7VL pic.twitter.com/nO6p8r1yYJ
— ESRB (@ESRBRatings) April 13, 2020