Review – SnowRunner

Ako ste kao mali na pitanje “Šta ćeš biti kad porasteš?”, odgovarali brzo i odsečno sa “Biću kamiondžija!”, onda ste bili ili previše zreli i zaista znali šta želite, ili ste bili samo dete koje kaže prvu stvar koja mu se učini zanimljivom. Ako je ovo prvo slučaj, onda ste sada verovatno u kamionu, na udaljenom drumu i prevozite neki teret, pa ova igra čak i da nađete vremena za nju,sigurno neće moći da bude uzbudljivija od vašeg pravog posla. Ali ako spadate u ovu drugu grupu (što je mnogo verovatnije), i nekada ste kao mali imali visoko mišljenje o ovom “zanatu” a nikada niste imali priliku da se oprobate u tom poslu, e onda je ova igra prava stvar za vas! Jer će vam upravo ona pružiti uvid u to šta sve ova profesija pruža, ali i koliko težak i zahtevan zapravo ovaj posao može biti.A pritom, nećete biti u opasnosti da negde zabrljate i ugrozite poslovanje neke firme ili sopstvenu karijeru.

Ono što nama ostaje je da probamo da vam predočimo prednosti i mane ove simulacije, ne bi li vas na što bolji način pripremili pre nego što uzmete volan, pardon – kontroler u ruke.

Po samom naslovu, neki bi pomislili da se govori o nastavku filma Blade Runner?Međutim, u ovoj igri naučne fantastike nema. Dobro, ako se ne računa naučna fantastika pri pronalaženju načina da se izbavite iz blata u koje ste tako duboko zaglibili sa vašim masivnim drugarom na točkovima. A verujte, takvih trenutaka će biti poprilično! Od prvog momenta kako kročite u ovu igru, negde ćete moći da pretpostavite da vas ne očekuje lagana vožnja kroz dolinu vašeg rodnog sela, već mukotrpan posao transporta tereta sa jednog kraja mape na drugi. Znate već, nešto slično kao što su svojevremeno činili Paja i Jare…A iz poverljivih izvora smo saznali da su upravo oni prvobitno bili planirani za naslovnu stranu omota igre, ali se odustalo od te ideje jer “TV Beograd” nije uspeo da isporuči ni jednu HD fotografiju naših legendarnih prevoznika. Ostaje žal za tim, ali i ako ih nema na naslovnoj strani ove igre oni će zauvek ostati u našim srcima…

Dobro, šalu na stranu, SnowRunner je definitivno jedna opširna simulacija vožnje kamiona koja će na samom početku, zapravo u već prvih par minuta, pokazati da “kamiondžisanje” nije obična vožnjica.Te da ukoliko želite da vozite kamion po raznim zahtevnimterenima, trebaće vam više veštine nego što se može pretpostaviti u prvi mah. Osim osnovnih stvari na koje ćete morati da pazite, kao što suspuštanje ručne ili ubacivanje u odgovarajući stepen prenosa, takođe morati paziti i na visinu vešanja, veličinu guma, snagu motora i slične parametre, pre nego što se zaputite na neku od lokacija. Mnogo je “zamki” gde bi mogli da se zaglavite bez adekvatne pripreme…

Ono što posebno daje na čari je veliki broj pravih i realističnih vozila renomiranih svetskih brendova u ponudi, i veliki broj nadogradnji i prateće opreme za vaš kamion.Njih možete kupiti novcem koji zaradite obavljajući određene poslove na nekoj od tri lokacije koje su u ponudi. A te tri lokacije su Mičigen, Aljaska i Tajmir.

Poslova ima puno i stvarno su raznoliki. Ono što nije tako dobro, jeste neki osećaj mrtvila u igri.Iako priroda i sama grafika igre stoje na veoma zavidnom nivou, te pružaju odličan vizuelan užitak, ono što nismo mogli a da ne primetimo je da nema ljudi na ulicama, ptica na nebu a ni životinjica na zemlji ili u vodi. Sve je nekako mrtvo. Ubacite par zombija, i eto nagle promene žanra uz minimalan budžet!

Propratni zvučni efekti su zaista dobri…Postoji čak i određena prateća muzikica, ali ono što možda nedostaje su radio stanice. Da li je to zbog GTA ili nečeg drugog, nismo više ni sigurni.Ali znamo da smo često imali potrebu da prebacimo na “Karolinu” i lagano i fino se provozamo snegovitim putevima Aljaske.

Pored svega navedenog, ono što treba napomenuti je da je intefejs vrlo komplikovan i trebaće vam vremena da se uhodate u sve opcije, što bi neke opuštenije igrače brzo moglo da odvrati od igranja. Učitavanja u igri nisu previše duga,a ono što je kul je da ćete za vreme učitavanja moći da čitate zanimljive činjenice vezane za ovu profesiju i generalno za transportnu industriju.

Ono što savetujemo svima je da imaju strpljenja i da mnogo ne srljaju u nepoznato, da se drže čvrstih podloga jer bi u suprotnom lako mogli da zaglibe u blato a odatle je jako teško “isčupati” se. Ovo je najsrdačniji savet od nas za vas, ukoliko ste se nameračili da se u igri oprobate. A ako to i učinite, sigurno će vas obradovati da znate da ćete na raspolaganju takođe imati i podatke kao što su potrošnja goriva i ostale statističkesitnice, koje bi trebalo da doprinesu potpunom užitku i uživljavanju.

Dakle, SnowRunner je igra koja bi mogla da vam približi kakav je život jednog kamiondžije i koja bi, ukoliko ste ljubitelj kamiona i ostalih stvari koje idu uz njega, mogla da vam pruži finu količinu zabave. Za ostale igrače, verujemo da će ovo biti samo prolazna stanica i neće ih dugo zadržati. Što ne znači da je igra loša (jer i nije, zapravo je vrlo korektna) već da je tržište ovakvih igara ipak malo – ograničeno. Tako da, dajte joj priliku, stavite čačkalicu u usta, skinite se u potkošulju, zavalite se u vašu stolicu i krenite na posao. Posla za dobrog kamiondžiju će uvek biti.

AUTOR:Miloš Živković
Igru za potrebe opisa ustupio: Computerland

SnowRunner