PC
BETA: Hyper Scape
Iako se prvobitno činio kao još jedna survival multiplejer igra u nizu, PUBG je doveo do masovne popularizacije novog žanra zvanog Battle Royale. Zahvaljujući raznim rekordima koje je ovaj naslov postavio, pred igračima su desetine i desetine naslova u kojima je na ovaj ili onaj način potrebno opstati kao jedini preživeli.
U trku za deo Battle Royale kolača se uključilo mnoštvo developera, kako manjih studija, tako i velikih izdavača koji su svoje nove igre vezali za poznate franšize kako bi privukli još više igrača, i tu je najbolji primer Activision sa Call of Duty: Warzone. Među “velikima”, sa malim zakašnjenjem stiže francuska kompanija Ubisoft i Hyper Scape, Battle Royale pucačina sa temom futurizma, i nekim novim inovacijama u žanru.
Na prvi pogled, Hyper Scape je Battle Royale kao i svaki drugi. Potrebno je sleteti na mapu ogromnih razmera, zajedno sa još 99 igrača u Solo ili Squad formatu, a onda sledi klasično prikupljanje oružja i druge opreme vitalne za preživljavanje. Skupljanje teritorije mape u nekoliko faza je takođe pristuno, sa velikom finalnom borbom na malom za preostali broj takmičara. Suštinske razlike u pravilima se ogledaju u tome da pored klasične borbe postoji Crown Rush događaj pri kraju meča, u kojem je potrebno “čuvati” krunu tokom 45 sekundi za pobedu. Oblast se ne smanjuje u vidu sužavajućeg obruča, već se u skladu sa futurističkom demom okolina dezintegriše, postaje nedostupna za obitavanje i pritom nanosi štetu.
Da ne bude da je Hyper Scape samo čita kopija drugih naslova, evo i šta je osveženje. Gejmplej se bazira na parkur elementima, što pomalo podseća na Assassin’s Creed franšizu ove kompanije, tako da se sve zasniva na brzini, trčanju po krovovima, i zgradama, sa dodatkom duplog skoka. U skladu sa parkur elementima, mapa New Arcadia je u potpunosti gradska, bez ijednog šumarka ili otvorene regije, samo zgrade. Ova agresivno urbanistička mapa, za sada jedina u igri, dizajnirana je po uzoru na glavni grad Francuske, Pariz, odnosno futurističku viziju njega, uz pojedine objekte iz stvarnog života koji su prisutni u ovom virtuelnom svetu.
Svaka zgrada od mnogih postojećih je dostupna za istraživanje i lootovanje, sa manje-više istim dizajnom, ali postoje i odstupanja kod ključnih lokacija, dok nema klasičnih prozora, već nekakve narandžaste barijete. Ta barijera se može razbiti za ulazak u zgradu, ali će se time signalizirati neprijateljima da je neko u blizini i da nedavno prošao tu, što se pokazalo izuzetno korisno kada se odigra više mečeva. Dinamika mečeva se iskazuje nasumičnim događajima koji utiču na sve u tom trenutku žive igrače, u vidu smanjenje gravitacije, trostrukog skoka, smanjenog cooldowna i slično. Oni se aktiviraju ili nasumično ili od strane publike koja može pratiti meč putem striming platformi i glasati.
Element napucavanja se zasniva na 2 slota za oružja i dva slota za specijalne osobine koje se takođe prikupljaju tokom igranja. Vatreno oružje je podeljeno u nekoliko kategorija, svaka sa količinom štete koja se nanosi, brzinom ispaljivanja projektila i obrascem pucanja, a zbog sličnosti sa ostalim pucačinama nije potrebno trošiti tastaturu na dodatno razjašnjivanje pojmova. Sa druge strane, sposobnosti su raznovrsne i dozvoljavaju nevidljivost, gledanje kroz zidove, transformisanje u džinovsku loptu, dok postoje i one bazične i tiču se healovanja.
I pored ovih različitosti, jedna dozvoljava da se Hyper Scape dodatno izdvoji od već ustaljene konkurencije, a to je brutalno prosti menadžment prikupljenog loota. Za oružja nije potrebno prikupljati gomilu sitnih delova, poput prigušivača i većih šaržera koji su još podeljeni po tirovima, već za nadogradnju jedino morate naći isto oružje koje imate. Toliko je prosto.U početku može delovati nekako iznenađujuće, ali nakon nekoliko partija samo se javlja objašnjenje zašto je toliko uprošćeno. Sa puno vertikalnosti i urbanističkim dizajnom mape, za igrača nije baš pametno dugo stojati i razmatrati šta izbaciti iz inventara, šta dodati na ovu ili onu pušku i slično, već se princip “skupi i trči” daleko bolje uklapa.
Pošto se radi o još uvek svežoj otvorenoj beti, nije baš potrebno pobrojavati loše elemente u vidu bagova i sitnijih nedostataka, ali verujemo da je potrebno poraditi na zvučnom dizajnu, kao i činjenicom da je sve više čitera pristuno u svakom meču, kao što to obično biva sa free-to-play igrama.
Hyper Scape pokušava da dopre do šire mase igrača uzimanjem valjanih elemenata iz drugih igara(Ping sistem) i kombinovanjem sa inovativnim dodacima koji su tu tek da povrate želju igrača za Battle Royale žanrom. Međutim, i pored prisutnog futurizma i određenog osećaja bliske budućnosti koji Ubisoft želi da nametne igračima, ovde nedostaje “ličnost” kojom bismo Hyper Scape odlučno razlikovali od ostatka igara. To je svakako nešto na čemu se može poraditi u budućnosti, koja je i te kako svetla. Za početak otvorene bete, čini se da Ubisoft ima šanse kod igrača i da igra na sigurnom terenu. Za sve ostalo, vreme će pokazati.