Za razliku od PC platforme, koja ima veliki broj platformi za distribuciju sadržaja, na tržištu mobilnih telefona je situacija potpuno drugačija i nepovoljna za veliki broj developera.
Kompanija Apple kod svojih telefona sama održava App Store, a isto tako i Google sa Play prodavnicom, što je dovelo do kreiranja pravog monopola na Android i iOS uređajima, vođenog od strane ove dve američke kompanije.
Taj monopol je već u prošlosti dobio niz kritika, a sada se negativnim komentarima pridružuje i direktor kompanije Epic Games, Tim Svajni. On je u nedavnom intervjuu oštro osudio “harač” koji obe platforme uzimaju od developera samo zato što se igre distribuira preko njih. To je čak 30% od zarade koju ostvari neka igra, i to ne važi samo za prodaju, već i za svaku mikrotransakciju koju kupac napravi unutar same igre.
Developerima se nimalo ne dopada to što gotovo trećina njihove zarade odlazi u tuđe ruke, a krajnji korisnici, iako to direktno ne vide, imaju najviše štete. Pošto developeri moraju ostvariti bilo kakvu zaradu od igara oni podižu cene istih, i dodaju još veći broj mikrotransakcija, loot kutija i sličnih elemenata, nepovoljnih za igrače i uživanje u krajnjem proizvodu.
Svajnijeve kritike se odnose i na prljav način borbe protiv bilo kakvog oblika konkurencije, što je Epic Games iskusio na svojoj koži sa Fortnite Battle Royale. Ova igra je uspela da zaobiđe Play prodavnicu i distribuirala se na Androidu tokom određenog perioda, ali je na kraju Epic bio primoran da Fortnite prebaci na Googleovu platformu zbog dosta konfuznosti i markiranja spoljnih aplikacija kao neželjenog softvera.
Epic Games je uspeo da na PC-u pokuša sa drugačijim pristupom i da ublaži dominaciju Steama koji takođe uzima veliki deo novca iz ruku developera, ali je situacija za pokretanje takve platforme na mobilnim telefonima dosta teška, pogotovu iz gore navedenih razloga, a dovoljno je to što vlasnici direktno drže monopol.