Rezultata ima u borbi protiv mikrotransakcija, kao i loot kutija, ali je rešenje ovog problema još uvek daleko, pogotovu kada se radi o igrama kompanija Take-Two i Electronic Arts.
Postoje brojne studije koje su do sada otkrile negativne posledice agresivnih mikrotransakcija u igrama, pogotovu kada se na njih nadovežu loot kutija, pošto u tom slučaju igrači ulažu novac a da ni ne znaju šta dobijaju zauzvrat, što se poredi sa kockanjem.
Slučajeva u kojim je neko potrošio ogromne količine novca na loot boxes mehaniku ima dosta, a sada je još jedan otkriven javnosti i vezan je za tinejdžera iz Britanije koji je u FIFA igrama protraćio preko 3000 funti.
Priča mladića Džonatana Peniketa odigrala se pre par godina i sada je otkrivena na portalu BBC. On je na kupovinu pakovanja sa igračima u FIFA igrama potrošio 3000 funti, novac koji mu je bio dat od strane roditelja za dalje školovanja. Mladić navodi da je kontrolu na trošenjem novca za kupovinu loot kutija u igri izgubio tokom izuzetno teškog perioda u životu, kada je otkrio da mu je majka obolela od raka.
Navodi da u tom trenutku nije imao nijedan drugi način ili podršku kako bi se izborio sa problemom, već se okrenuo ka izgradnji što boljeg tima unutar igre, što je naravno zahtevalo ulaganje dodatnog novca. Tokom igranja je u naletu trošio po 30, 40 funti, što se pretvorilo u začarani krug sve dok nije ostao bez ušteđevine. Surova realnost zavisničkog ponašanja doprinela je odupiranju ka traćenju novca u video igri, zbog čega se Džonatan sada zalaže da zaštiti što više ljudi.
Loot kutije su i dalje sastavni deo mnogih igara, zbog čega mnogi podržavaju nedavno najavljeno poskupljenje igara sa dolaskom Playstation 5 i Xbox Series X konzola. Određeni igrači se nadaju da će veća cena igara zadovoljiti izdavače i da samim tim neće biti ove loše prakse, što je malo preambiciozno očekivanje.