Ove godine nastava u školama nije ni nalik onoj od prethodnih godina, i to zahvaljujući pandemiji korona virusa koja je praktično preko noći promenila neke aspekte života, bez naznaka za povratak na staro.
Nastavnici i profesori u obrazovnim ustanovama sada putem interneta i televizije prenose znanje učenicima, što donosi niz izazova po pitanju privlačenja pažnje onima sa odlutalom pažnjom. Ovde ni starinsko gađanje kredom ne bi funkcionisalo, čak i kada bi bilo dozvoljeno.
Određeni nastavnici su rešili da sa đacima nađu zajednički jezik i da ujedno sebi olakšaju predavanja i pojašnjenja tema koje inače đaci ne bi lako shvatili.
Uzmimo za primer nastavnike u Poljskoj. Oni su još početkom aprila nastavu učinili zanimljivijom za svoje đake, zato što je održavaju unutar najvećeg VR naslova koji se pojavio ove godine – Half-Life: Alyx.
Ako niste zaigrali ovaj naslov, onda vam on i ne izgleda kao neki koji može poslužiti za u edukacione svrhe, osim ako ne studirate kompaniju Valve na temu prokrastinacije izdavanja Half-Life naslova. Jedan od početnih nivoa u Alyx poseduje veliku staklenu površinu i oko nje markere prepune mastila sa kojima je moguće pisati i crtati bez problema. Takođe, nivoi su prepuni raznih objekata i predmeta koje su nastavnici iskoristili kako bi kod mlađih đaka proširili vokabular.
O ovom potezu poljskih profesora pisali smo još pre par meseci, a taj poduhvat je sada bolje pokriven zahvajujući intervjuu sa portala Upload VR. Nastavnica Katarzijna Sut otkrila je da je Half-Life: Alyx u nastavu uključen iz više razloga, primarno zbog pandemije, jer se taklo privukla pažnja učenicima, a ujedno im je skrenuta pažnja sa nimalo prijatne situacije u kojoj su se našli.
Škola u pitanju, Szkola 33, je ovo realizovala u saradnju sa firmom OFFshot koja je pomogla integraciju VR igre u edukacioni sistem. Zahvaljujući uspehu u novom obliku nastave, plan je da se sve ovo održi, čak i kada se pandemija smiri i kada se đaci vrate u školske klupe.
Neki od oblika nastave gde bi se koristila virtuelna realnost jesu digitalni obilasci drugih zemalja, čak i planeta, uz niz drugih aktivnosti koji će proširiti znanje znatno bolje nego knjige.
Intervju u celosti možete pročitati putem ovog linka.