PC
Otkriveno kako je nastao jedinstveni Nemesis sistem u Shadow of Mordor
Inovacije u svetu igara su uvek pozitivna stvar, čak i kada prva igra ne uspe, tu je druga koja nešto novo iskoristi na pravi način. Studiju Monolith nije bila potrebna druga šansa, pošto je iz prve u Middle-Earth: Shadow of Mordor uveo revolucionarni sistem, simbolično nazvan Nemesis.
Nemesis sistem je prikupio brojne pohvale kod igrača, kao i u našoj recenziji, pošto je Talionov sukob sa orcima, kao i između njih međusobno podignut na viši nivo nego što je to bilo u dotadašnjim igrama. Mehanika je funkcionisala tako što su se neki ork upamti susret sa igračem ako preživi, ili ako igrač strada, taj ork to odmah napominje u sledećem susretu, a uz to postaje snažniji i diže se uz lestvicu moći Sauronove armije. Najvažnija odlika je da ovde nema klasičnog checkpointa kojem se vraćate kada poginete, već jednostavno vreme teče dalje i kada se vratite nazad određene stvari su drugačije.
I ne samo to, Nemesis mehanika je sa magijskim moćima glavnog(ili glavnih haha) protagoniste omogućavala da među redovima neprijatelja imate svoje podanike koji bi “iznutra” eliminisali moćnije orkove i napredovali u ranku kroz takozvane “Power Struggles”. Ove mehanike i dobre igre prisećamo se upravo zbog dokumentarca u kojem je od strane developera u Monolithu otkriveno kako je zapravo nastao Nemesis sistem.
Vodeći developeri projekta Shadow of Mordor govorili su o nastanku same igre, problema koji su se našli na putu, kao i inspiracije iza Nemesis sistema. Najviše uticaja na njegov nastanak je imalo ranije iskustvo jednog developera, koji je inspirisan sportskim igrama želeo i da pred igrače donese naslov sa dinamičnim dešavanjima i pričom koja se odvija sama od sebe.
Ovaj skromni dokumentarac priseća na mehaniku bez koje bi Shadow of Mordor bio izgubljen u moru drugih igara sa otvorenim svetom. Monolith je izdao i drugi deo u ovom serijalu, nazvan Shadow of War, sa kojim je Nemesis sistem produbljen i dodato još više elemenata.
Nadamo se da će eventualno doći i treća igra, mada izdavač Warner Bros Games trenutno ima veće probleme koji se tiču finansija i opstanka pod istim krovom.