Kompanija Microsoft želi da proširi svoju Xbox Game Studios porodicu, a pored otvaranja novih studija, to čini i kupovinom raznih razvojnih studija.
U prošlosti su to bili manji studiji sa kojima je Microsoft imao raniju saradnju, a ove nedelje je načinjen neverovatni iskorak i prisvojena je Bethesda, zajedno sa njenim vlasnikom ZeniMax.
Microsoft sa kupovinom Bethesde nije kupio jednog developera, već niz studija. Tu kreatori Doom, Dishonored, Wolfenstein, The Elder Scrolls i mnoge druge. Pored ovoga, Microsoft se rešio jednog konkurenta, pošto je Bethesda ranije najavila Orion striming servis. Kao kada bi uzeli kinder jaje i u njemu pronašli više od jedne igračke.
Dok neki podržavaju, a neki osuđuju potez kompanije iz Redmonda, njeni čelnici javljaju da kupovini nije kraj. Pomislilo se da je Microsoft sa 7,5 milijardi utrošenih na kupovinu developera Bethesda ostao bez sredstava za dalju ekspanziju ali to neće biti slučaj, pošto Satja Nadela, direktor Microsofta otkriva da kompanija i dalje aktivno traga za prisvajanjem drugih prigodnih developera.
Kako se navodi, Microsoft ne želi da kreira monopol, što je sam direktor kompanije, kao i Fil Spenser, otkrio. Cilj je posedovati sadržaj i sa istim stići do što veće zajednice, što će dozvoliti da se brend brže gradi i da bolji doprinos igračima. Microsoft neće sve igre načiniti ekskluzivnim za Xbox sisteme, one će se takođe pojaviti i za PC, dok će Xbox ekskluzivnost za nadolazeće naslove važiti u zavisnosti od slučaja. Takođe, biće ispoštovana PS5 ekskluzivnost za Deathloop i Ghostwire koju je Bethesda ugovorila sa Sonijem.