Takozvani kranč(crunch) je pojam koji označava prekovremeni rad developera kako bi se video igra završila na vreme i kako bi se izbeglo dodatno odlaganje. Pod prekovremenim radom se podrazumeva ostajanje od po nekoliko sati, ili čak dana kako bi se postigli ciljevi.
Crunch već godinama postoji kao deo razvoja video igara, gde se developeri praktično odriču privatnog života na nekoliko meseci kako bi se ispunila želje poslodavca. U skorijem periodu je počeo da se diže glas protiv studija u kojima je prisutna politika ovakvog načina rada, pošto su efekti na same zaposlene izuzetno negativni i dovode do niza zdravstvenih problema.
Studio CD Projekt Red je prošle godine izjavio kako neće nametati obavezu svojim zaposlenim da rade prekovremeno u nastojanju da bude “humaniji”, ali sada je ipak prekršio obećanje.
Kako je navedeno u izveštaju portala Bloomberg, CD Projekt Red je zaposlenima nametnuo obavezni prekovremeni rad koji će trajati sve do izlaska Cyberpunk 2077. Prekovremeni rad se ogleda u šestodnevnoj radnoj nedelji, što je otkriveno u mejlu koji je Adam Badovski uputio zaposlenima.
Badovski je u mejlu naveo da je ovo sada potpuno suprotno od onoga što su ranije govorili, ali izgleda da je studio primoran na tako nešto kako bi se izbeglo još jedno odlaganje u nizu, koje bi bilo treće za ovu godinu.
Cyberpunk 2077 je najiščekivanija igra u proteklih nekoliko godina, tako da bi odlaganje potencijalno imalo negativnog uticaja na studio i njegovu reputaciju, pogotovu pošto je izjavljeno da se igra više neće odlagati. Videćemo šta će ova najava prekovremenog rada doneti za nadležne u poljskom studiju.