REVIEW: Madden NFL 21

Ovaj tekst je originalno izašao u oktobarskom 141. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Izuzetno je teško pričati o NFL 21, a ne svoditi igru na maltene jednu rečenicu. O tome koja je to rečenica uvidećete veoma brzo do kraja ovog teksta. Naime, ova igra označava i kraj jedne ere za Madden franšizu, koja će od sledeće godine preći na konzole sledeće generacije, doduše sudeći po svemu što EA dostavlja kroz godine, pitanje je da li će i to izdanje napraviti neke korake ka nečemu novom.

Što se tiče modova koje NFL dostavlja ove godine, samo je jedan novitet, nazvan „The Yard“. U pitanju je simpatičan arkadni mod sa šest igrača na svakoj strani koji igraju neku polu-uličnu verziju američkog fudbala sa ograničenim brojem napada na svakoj strani pre promene lopte. Ovde ćete svog avatara „budžiti“ raznom kozmetikom, tj. još jednim načinom monetizacije koji je EA smislio da natrpa u svoje sportske igre. Pored tog moda, koji jeste interesantan na neko kraće vreme i podseća na one simpatične NFL Blitz igre iz davnina, ostavljeni smo sa plejadom modova koji su u najbolju ruku samo u redu ili su potpuno isti kao prošle godine. Franšiza je ostala potpuno ista kao i prethodnih godina, uz novi interfejs kao jedinu promenu, i do dan danas ostaje jedan od najgorih, ako ne i najgori karijerni režim u nekoj igri (dovoljno je napomenuti da je pojam rukija, tj. početnika apsolutno izostavljen). Face of the Franchise ponovo pokušava da ostavi neki novi narativ pred igrače sa usponom vaše buduće superzvezde od srednje škole, pa sve do profesionalnog nivoa, usput pričajući neku relativno dosadnu priču, gde vaši izbori tipično neće imati nikakvog uticaja na krajnji ishod. Kao finalni ekser u kovčegu loših modova, tu je standardni Ultimate Team o kojem verovatno više ne treba ni razgovarati, samo je dovoljno reći da treba da spremite vaše mukom stečene pare za kartice. Ili makar EA to očekuje od vas.

Sada smo suočeni sa pravom enigmom, a to je gejmplej, koji je definitivno doživeo neke promene i na defanzivnom i na ofanzivnom planu. Prvo, treba napomenuti da je apsolutna travestija nazivati Madden NFL 21 bilo kakvom simulacijom fudbala kako samog sebe predstavlja, a višegodišnji ekskluzivitet EA na NFL simulacije je samo sipanje soli na ranu. Nažalost, gejmplej je u velikoj meri arkadan, nešto slično onom iz FIFA igara, pa ako ste tražili neko imerzivnije iskustvo, nećete ga naći ovde, niti u bilo kojoj drugoj NFL igri jer one ne postoje. Ipak, to ne znači da je sve loše. Pas igra je doživela velike promene, donekle pozitivne, sa znatno većim povećanjem same vijabilnosti pasova i ozbiljnog nerfa koji su rush akcije doživele. To i dalje ne znači da se ne možete oslanjati na potonje, međutim. Ovoga puta veoma često niste sposobni da pola utakmice ne bacite nijedan pas i pretrčavate po 20+ jardi bez ikakvih problema. Ipak, pas igra ima svoje probleme, s obzirom da će vaš kvoterbek veoma često praviti neke čudne greške gde će lopta završavati u rukama protivnika zbog suludo neprecizno bačene lopte. Takođe, uveden je tzv. skill stick, koji menja dosta način kombinovanja poteza kako u odbrani, tako i u napadu. Animacije ovih driblinga i njihova korisnost su u velikoj meri ostale iste, međutim novi potezi u odbrani, pogotovo pri probijanju napadačke linije radi sekovanja kvoterbeka su veoma korisni, i često mogu upropastiti sve namere za pas. Istovremeno, kasni pasovi su sve češća opcija i kao da vaš kvoterbek ima znatno više vremena da uputi pas tik pred obaranje nego što je imao prethodnih godina. AI je ostao isti, iako EA navodi da je prilagođenost veštačke inteligencije određenim situacijama bolja nego ikad, što znači da se nećete previše pomučiti protiv nekad priglupog protivnika na većim težinama.

Madden NFL 21 je grafički u velikoj meri ostao isti, što nije iznenađujuće s obzirom da je u pitanju isti endžin koji ne dozvoljava previše fleksibilnosti na trenutnoj generaciji konzola, pa igrači imaju tu privilegiju da gledaju potpuno istu igru godinama (sarkazam). Animacije su za nijansu fluidnije nego prethodnih godina, dok je grafika u potpunosti ista. Nova lica igrača deluju pristojno, i tu su pojedine teksture koje izgledaju nešto bolje, ali tu staje svaka priča o poboljšanjima. Audio komponenta je u potpunosti ista, osim novih numera unutar menija, sa istim komentatorima koji uspevaju da budu dosta dosadni, za razliku od ostalih EA-ovih sportskih igara. I kao finalni zaključak o vizuelnoj prezentaciji, iako je doživela neke promene, jednostavno stil celokupne igre i „prenosa“ utakmice u NFL 21 je dosta sumoran i veoma naporan i za gledati, pa ostaje nada da će next-gen Madden biti bolji na tom planu (kao i na svakom drugom što bi trebao da bude).

Za kraj, bitno je napomenuti da je ovogodišnje izdanje Maddena veoma bagovito, pa je teško zaobići užasne gličeve koji se pojavljuju na licima igrača, terena, okoline, brljavljenje timova u kojima se igrači nalaze i slične baljezgarije koje igra pravi. Performans je pristojan, doduše na endžinu koji se tehnički vrti od 2013. godine, pa je to podrazumevano. Sve u svemu – tužna priča koja se vrti oko ove franšize, s obzirom na to koliko potencijala i kvaliteta se krije kada bi EA zapravo napravio legitimnu simulaciju američkog fudbala. Ovde dobijate veoma čudnu, ubrzanu reprezentaciju ovog sporta, koja nas ponovo sve vraća na početak teksta i finalni zaključak izveden u sledećoj rečenici – Ponovo isto kao i prošle godine.

Madden NFL 21

4

4