REVIEW: Spinch

Ovaj tekst je originalno izašao u oktobarskom 141. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

U nizu indie igara koje svakog meseca obogate postojeće igračke sisteme jako je teško istaći se, zbog čega developeri moraju da pribegavaju raznim tehnikama. Bilo da je to nešto inovativno u gejmpleju, jaka muzička podloga, sličnost sa popularnijim naslovima, a u slučaju razvojnog studija Queen Bee Games vizuelnim stilom.

Spinch je najlakše opisati kao psihodelični platformer sa neobično dizajniranim  okruženjima, čudnovatim protagonistom, kao i izrazitom šarenolikošću i neonskim bojama. Protagonista takođe nazvan Spinch je čudni organizam koji se našao u u neprijateljski nastrojenom okruženju(verovatno zato što je samo on beo) sa ciljem da spasi svoju decu spinčiće hehe (jedna loša fora po recenziji je dovoljna).

Na toj misiji pred igračima jesu generalno proste kontrole za savladati, pre svega zato što su odlično implementirane, ali se od samih igrača zahteva brzina tokom dash, izbegavanja i skakanja sa platformu u ovom 2D platformeru. I to je okej, Spinch je jedna od sijaset igara koje se tako mogu opisati, ali postoji mala zamerka na propuste u kontrolama. Recimo, dash ponekad ne funkcioniše, a nezgodno je hodati po „plafonu“. Ovaj naslov sam prešao na PC-u, i nije me sprečilo da uživam igrajući sa tastaturom, ali generalno gledano, Spinch je za kontroler, pre svega Swtich konzolu, za koju je takođe dostupan.

Ako mislite da je potraga za decom čudan zaplet za jednu video igru, onda će vas još više začuditi to što ih protagonista može koristiti kao municiju za boss okršaje. Tempo igre se menja kroz prelazak nivoa, ponekada će igrač sam moći da se kreće i natenane sakuplja kockice, dok će u zatvorenim prostorima biti potrebno pobeći od ogromnih kotrljajućih stena i crvolikih stvorenja ukrašenih dugom. Što se tiče prepreka na svakom nivou tu su slabi neprijatelji koji će kreću od platforme do platforme, ali se stvorenja menjaju kroz napredak, a postoje i statični objekti koji uzimaju život Spinchu. Kulminacija napretka je boss okršaj, sa raznovrsnim karakterima koji će uvek zahtevati drugu taktiku, što je i više nego dobro.

Ponovo o umetničkom stilu. Predivnu grafiku u Spinch naglašava raznovrsni kolorit sa duginim bojama koje daju kontrasta ostalim bojama. Ideja da karakter bude bele boje zajedno sa svojom decom, srcima i kockicama je odlična, tako se karakter jasno izdvaja i vidljiv je tokom igranja. Ono što je za mene takođe veoma pozitivno bilo tokom igranja jesu tranzicije u vidu različito obojenih linija koje se horizontalno kreću s leva na desno.
Muzika takođe ima tu psihodeličnu notu i uklapa se u celu ideju igre, tako da je audiovizuelni događaj na maksimalnom nivou, što je odlično videti u jednoj indie igri.

Po pitanju negativnih karakteristika, bagovi blago kvare iskustvo igranja pošto se ponekada sakupljeni život ne učita, a postoje nivoi koji su iz nekog razloga prilično problematični. Mimo bagova, podvodni nivoi su mrlja u ovoj igri, pošto narušavaju tempo igre sa izuzetno sporim kretanjem karaktera što deluje odbojno.

Spinch je jako zanimljiv naslov tu nema greške, pogotovu ako ste zaljubljenik u platformere, dobru, gotovo jedinstvenu grafiku, i specijalno dizajniranu muziku. Ako sa druge strane želite da kontrole biti bez greške i bagova, onda spremite živce ili najbolje kupite Spinch na Nintendo Switch.

Autor: Milan Janković

Igru ustupio Akupara Games

Spinch