REVIEW: Ary and the Secret of Seasons

Ovaj tekst je originalno izašao u oktobarskom 141. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Ary predstavlja veoma dobar nostalgičan udarac iz doba kada su čudni karakterni likovi i njihove platformske avanture harale po konzolama. Igre nalik na Gex, Jack & Dexter, Crash Bandicoot i slični su definitivna inspiracija za ovaj naslov. Najveći problem je što inspiracija nije dovoljna da se sve ambiciozne ideje i planovi dobro realizuju.

Ary je mlada devojčica koja uglavnom provodi vreme sanjareći o avanturama spasavanja sveta dok se igra sa lutkama u sobi. No jednog dana u njen region, Yule, koji je prekriven stalnim snegom, pada ogroman misteriozni kristal koji menja godišnje doba sa zime na proleće. Doba bivaju poremećena u svim delovima njenog sveta i ona mora krenuti u pravu avanturu da pomogne čuvarima godišnjih doba da povrate njihov balans u svim regionima. Dodatno usput će takođe morati da nađe svog nestalog brata koji je pre nekog vremena takođe krenuo sa sličnim ciljem u svet.

Inspiracija i ambicija koja može biti mnogo dobra

Kao gore napomenuti naslovi, glavni gejmplej lup će se svoditi na par ključnih stvari. Prvobitno i najosnovnije je platformisanje. Igra vrlo lako implementira i prikazuje od samog starta da će istraživanje i skakanje biti glavni tip kretanja kroz ovaj svet, uz plivanje u kasnijim delovima naravno. Iako kretanje može biti malo klizavo, čak i kad nema leda, generalno kontrolisanje tokom skokova je dovoljno dobro odrađeno da ne bude frustrirajuće. Korišćenjem raznih sezonskih moći ćete vremenom ovo dodatno zakomplikovati.

Pametno je uzeti mehanike iz drugih naslova, samo kad se dobro uklope

Kao i svaki tip ovih igara, imaćete prilike da prebijete i umlatite kojekakvu grupu raznih monstruma. Ovom prilikom će to biti pomalo humanoidne i monstruozne verzije realnih životinja, hijena, rakuna i slično. Ono što ovu igru čini pomalo drugačijom je implementacija malo modernijih sistema borbe. Naravno, možete se zaleteti i samo mlatiti na sve strane, ali igra sasvim podržava i ima dobro ubačen counter, block i dodge mehaniku. Ceo sistem je, nažalost, možda previše prosto upotrebljen. Protivnici više predstavljaju pretnju u njihovom broju i par njih koji zapravo jako leče ostale protivnike nego u samoj inteligenciji istih.

Ary takođe ima nešto malo RPG elemenata koji izgledaju kao da imaju neku veću funkciju ili su planirani da imaju veći uticaj. Najveći uticaj, ne samo na igru, nego i na sam svet u igri će imati sezonske moći koje će Ary koristiti. Vrlo lako iznenada možete stvoriti balon u kom je zima, ili promeniti na proleće ili leto. Svaki će imati zapravo veoma vizuelnu promenu, i ne samo to, nego često otvoriti putanju dalje kroz oblast, ili otkriti neki skriveni deo. Kombinovanje istih će naravno biti najbitnije, i iste ćete moći vrlo lako da koristite u borbi protiv čudovišta, kao i za istraživanje. RPG elementima dodatno se pridodaje gomila sporednih manjih zadataka koje ćete uglavnom usput odraditi, kao i kupovina oružja, kupovina pasivnih sposobnosti, pa i kupovina kostima u igri za glavnog lika.

Igra je definitivno još morala da se peče u peći

Grafički igra pokušava da prikrije nedostatke koristeći stil crtanih filmova. Ovo suštinski funkcioniše samo kada ne bi bilo grafičkih grešaka na samom glavnom liku tokom početnih par instanci. Ništa strašno, ali veoma primetno, pogotovo kada se vidi koliko je svet prazan. Određeni delovi sveta takođe izgledaju previše prosto, kao i animacija tokom nekih sinematika. Dosta stvari izgledaju kao asset-i iz drugih igara.

Glasovna gluma, koja je generalno fokusirana na glavne likove, je za jedan indie studio sasvim fino odrađena. Ary pogotovo baš lepo prenosi emocije tokom njene avanture. Što se tiče muzike ona je tu i tamo, ima je, ali ponekad može i da zasmeta.

Ako bih nabrajao celu listu grešaka koje sam samo ja imao tokom igranja, mogao bih da ispunim gomile strana časopisa. Zato ću se svesti na ovo – ima ih, mnogo svugde, i svašta se može desiti. Razvojni tim radi na popravci i one su česte, ali ponekad toliko popravljanja odaje utisak kao da je ovo early access naslov, koji je trebalo da se peče još par meseci.

Ukoliko vas je ugrizla buba platformskih avantura koja je došla sa remastera Spyro i Crash Bandicoot igara, i baš vam se igra nešto novo a slično, onda će vam ova igra malo pomoći. Možda bi bilo dobro da se sačeka da se odradi još par popravki, ali ako tražite opuštenu avanturu da vam prekrati vreme, isprobajte je. U svim ostalim slučajevima možete je zaobići u širokom krugu, bar do neke rasprodaje ili do enhanced verzije sa brdom popravki.

Ary and the Secret of the Seasons

39,99€
5