REVIEW: Hotshot Racing

Arkadno trkanje sa ukusom devedesetih

Ovaj tekst je originalno izašao u oktobarskom 141. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Ako ste dete devedesetih verovatno se sećate barem neke arkadne trkačke igre u 3D stilu, koje su bile začetnici te niše igara, kao što su Virtua Racing i Daytona US, onda će Hotshot Racing za vas biti povratak natrag u detinjstvo.
Developeri Sumo Digital i Lucky Mountain Games su svoju ekspertizu iz nekih retro naslova odlučili obnoviti sa Hotshot Racing, kreirajući ovaj naslov direktno u znak poštovanja za osnivače 3D arkadnih trkačina.

Dok se igre kao Project Cars 3, Forza Motorsport i Gran Turismo nadmeću da dostignu nivo fotorealizma, sa praktično „živim“ prikazom vozila i trkačkih staza, u Hotshot Racing preovladava skromna grafika za niskim brojem poligona(low-poly stil), čime dodatno podseća na kultne naslove. Mimo grafičkog stila, Hotshot Racing se nije trudio da prekopira jedan naslov, nešto izmeni i toliko, već je zapravo iskombinovao najbolje elemente koje retro trkačine imaju da ponude, tako da će fanovi svakako uspeti da pronađu nešto za sebe.

Trke su haotične i bliske

Samu srž gejmpleja u svim modovima(o kojima ću kasnije) čine bliske i haotične trke, drugi trkači su vam uvek za vratom, pretiču vas, ćuškaju, a brzi automobili pakuju i nitro pojačanja koja se stiču driftovanjem. Drift ne samo da puni nitro rezervoar već je i najbolji način da se savlada oštra krivina. Same kontrole su modernizovane i olakšane igračima, što čini ovu arkadnu trkačinu još dopadljivijom. Driftovanje može trajati koliko dugo želite a tasterima za levo i desno kontrolišete pozicioniranje, kako ne bi udarili u druga vozila.

Što se tiče modova, tu ih je nekoliko. Frontalnu poziciju zauzima Grand Prix takmičenje sačinjeno iz nekoliko trka, a zasebna verzija „kampanje“ jeste Arcade, modovi koji su osveženje u ponudi su Cops and Robbers, gde je potrebno na stazi skupljati lovu i izdržati kroz sve krugove a da ne budete uništeni, kada sami postajate cajkan. Tu je i Drive or Explode koji za razliku od arkadnog igranja stavlja health traku iznad svih vozila, a caka je i da se ne sme pasti ispod određene brzine pošto će vozilo jednostavno eksplodirati. Trenutno je dostupno 16 trkačkih staza podeljenih u 4 kategorije, baziranih po stvarnim ili apstraktnim lokacijama. Svi postojeći modovi imaju selektor težine. Normal je najprostije i namenjen je manje iskusnim igračima, dok su veće težine namenjene veteranima arkadnih trkačina i onima koji tragaju za izazovom koji imaju starija ostvarenja.

Zvučni efekti i glas komentatora kao da su snimljeni pre oko 30 godina i sada ubačeni u Hotshot Racing

Kontrole jesu proste, i gejmplej je generalno zadovoljavajući, ali ako ću iskreno, ovaj naslov mi se ne bi toliko dopao da nema prisutnih karaktera. 8 usijanih glava, različitih nacionalnosti, moguće je birati pred početak same trke, kao i vozila kojima će upravljati. Karakteri ne nose ništa posebno, ali je primetno posvećena pažnja, pošto svaki lik ima određeni naglasak na engleskom jeziku, i to u zavisnosti odakle potiče. Karakteri znaju i da prozbore po neku reč tokom trke, a prilikom selekcije svaki će napraviti neki potez. Jedan baca kacigu u vis i ona mu pada na glavu, a Rus gađa kravu.
Da ne zaboravim i vozila, kreirana po uzoru na stvarna.. Developeri su ostali što verniji igrama koje su poslužile za inspiraciju, tako da levelovanja i nadogradnji (na svu sreću)nema, tu je jedino kastomizacija u zamenu za novac koji se stiče igranjem. Automobili su podeljeni u 4 klase koje je moguće odabrati u zavisnosti od stila vožnje. Tu su automobili sa fokusom na drift, ubrzanje, brzinu i balansirana klasa koja sve tri elementa drži na istom nivou.

Dizajn sam već napomenuo, i generalno jeste dopadljiv ako ste odrastali uz prve 3D igre iz 90-ih godina, s tim što su ivice grafičkih poligona oštre, ali u dobrom smislu, što igru čini lepom, pogotovu kada se zagledate u blistavo plavo nebo i oblake. Dizajn staza i vozila je okej, ali ne bi škodilo da je bilo još više staza. Zvučna komponenta u pogledu muzike nije nešto što je preterano privlačno, ali zvučni efekti i glas komentatora kao da su snimljeni pre oko 30 godina i sada ubačeni u Hotshot Racing, pa se tako oseća i zvuči kao da igrate retro igru.

Loših elemenata nažalost ima. Lepljenje AI protivnika ume da zasmeta, pogotovu na višim težinama, ali generalno kratko trajanje igre je veći trn u oku. Sve modove i turnire možete obrnuti u periodu od par sati i onda vam ne ostaje ništa. Da, postoji neka vrsta multiplejera ali je jako teško naći igrače. Najveća greška ovde je što kreatori nisu kreirali dugačku singlplejer kampanju, jer su tako protraćili potencijal igre i svakog karaktera koji je pojedinačno kreiran.

Ako volite arkadne trkačine, i još one retro, Hotshot Racing je više nego savršen izbor za to, sa simpatičnom grafikom, karakterima i bogatom ponudom vozila. Samo da nemate ništa protiv malog broja sati zabave.

Autor: Milan Janković

Igru ustupio Sumo Digital

Hotshot Racing