Opisi igara

REVIEW: Tamarin

Ovaj tekst je originalno izašao u oktobarskom 141. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Pre ove igre nisam čula za tamarine. Uz malo guglanja sam saznala ne samo da to biće postoji i da je vrsta majmuna omnivora, već i da su izuzetno popularni kao kućni ljubimci, i vrlo delikatni za održavanje. Tako da, kao i uvek, obrazovanje je na prvom mestu, a zatim sledi zabava. A kad smo kod zabave, nije zabavno kad vam najezda insekata odnese dom, porodicu, selo i svet koji poznajete. Zabavno je kada u ršumu koji ostane iza njih nađete ježa koji, videvši vas, odluči da dočeka kraj sveta u svojoj rupi. Pošto je kraj sveta, red je i da prvoj osobi koju vidite posle najave apokalipse date jedan uzi, za zlu ne trebalo. Tako dragi moji počinje avantura našeg malog tamarina.

Naš tamarin se u ovoj igri kreće između nivoa u kojima puca u sve što se kreće, a i što se ne kreće, i nivoa gde je igra obična platforma. Tamo gde se majmunče kreće, ono može da trči, obara neprijatelje, kotrlja se i skače. 

Pucački deo je vrlo jednostavno rešen sa pomenutim uzijem kojeg dobijete na lepe tamarinske oči, i s kojim morate na nišanu da zaključate metu da biste uopšte mogli da pogodite bilo šta. U delovima igre kada imate oružje ne možete baš onoliko da skačete i da se kotrljate koliko i u delovima bez istog. Mrave pak možete da kasapite tim uzijem, što je poprilično čudna mentalna slika na koju se nadovezuje prikaz mrtve ptice koji se pojavi ako je greškom ubijete. Malo je reći da je izbor razvojnog tima ove igre čudan, s obzirom da je cela estetika igre okrenuta deci.

Tamo gde igra prelazi u platformu moraćete da sakupljate voće koje ćete potrošiti na nove sposobnosti, kao i da hvatate svice da biste otključavali nove lokacije, tako da će vas igra terati na istraživanje teritorije, što je poprilično zabavno. Sama igra traje oko 6 sati, a istraživanje čini jedan njen veliki deo. Selo tamarina koje su uništili mravi sa početka priče služi kao centar iz kojeg možete pristupiti svim drugim područjima. Svako to područje je poprilično veliko i ima i pećine, kao i alternativne prolaze koje otključavate uz pomoć vaših novih sposobnosti. Dobra stvar je što se uvek možete vratiti na neko prethodno područje da biste pronašli ili uzeli neke od stvari koje vam trebaju za otključavanje narednih. Drugim rečima, igra vam na vrlo interesantan način daje razlog za istraživanje.

S obzirom na mogućnosti otvaranja vrata između različitih područja teritorije i drugih načina putovanja između njih, bilo bi lepo da je pružena neka mapa koja bi olakšala snalaženje, barem kad se područje otkrije. No, pošto mape nema, često ćete se zapitati kuda treba da se uputite, jer vas igra uglavnom ostavlja bez ikakve naznake kako napredovati dalje, i načina da se vratite do tačke koja vam je potrebna.

Ono što je meni stvarno smetalo je loše rešena i previše osetljiva kamera. Kamerom upravljate sa desnom drškom koja se ume sama vratiti na neku poziciju koja apsolutno ne odgovara trenutku, ili još bolje, počne da luduje i zaglavi se kad ste pored nekih zidova. Kad se na takvu kameru dodaju kontrole za pucanje, počećete da gubite interesovanje, jer u današnje vreme igrači zahtevaju elegantna rešenja. Poslednju stvar koju želite da imate u rukama su nezgrapne kontrole i nezgrapna kamera dok pucate u mrava koji se nalazi na metar od vas, i kojeg ne možete da dokrajčite jer kamera neće da se stabilizuje. Jasno vam je da u tom delu igra uopšte ne sija.

Stvari koje sakupljate su postavljene na različitim lokacijama i za njih ćete često morati da završite teške nivoe ili zadatke koji imaju određeni vremenski rok. Neke ćete morati nanjušiti i naći kako znate i umete, jer uopšte nisu uočljivi. Ovo je sve već viđeno, i naučenom gejmeru ovo neće biti neka novina niti težak zadatak. Problem je u tome što tu ima puno dogodiša ali malo upotrebne vrednosti za iste. Razumemo skupljanje energije, municije, svitaca i otključavanje sposobnosti, ali tu ima dosta stvari koje skupite usput, i koje su samo suveniri, a jedino mesto gde ih možete videti je na ekranu kad pauzirate igru. Jedino što mi pada na pamet je da su ti suveniri uvedeni zbog trofeja na PS4, ali dotle nisam stigla.

Ako vas privlači ovaj tip igara, kupite Ratchet and Clank, koji inače postiže svaki cilj koji je Tamarin sebi postavio a nije uspeo da ih dosegne. Ako već imate tu igru odigrajte je ponovo, jer nema potrebe da se trudite sa Tamarinom. Iako je na prvi pogled vizuelno lep, sa lepo osmišljenom idejom istraživanja sveta, sve ono što ide uz to ne zadovoljava ni najosnovnije standarde današnjice, posebno ne za cenu za koju se prodaje.

Autor: Dragan Ličina Danojlić

Igru ustupio Plan of Attack

Tamarin

39.99€
4

4

4.0/10

Za:

  • Lepa animacija
  • Istraživanje teritorije

Protiv:

  • Loša kamera
  • Loše rešeno pucanje
  • Nedostatak mape
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top